Avatar billede Slettet bruger
25. april 2012 - 16:16 Der er 8 kommentarer

"Fri facebook"

Onfon markedsfører sig med man kan købe et abb. hvori men får fri facebook. Som de siger ikke indgår i ens dataforbrug. Så du har fx. 500mb + Fri facebook.

Der har jeg undret mig over hvordan det kan lade sig gøre teknisk?
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. april 2012 - 16:24 #1
På samme måde som udbyderne kan lukke et site.

De kan se hvilket site du er inde på, og er du inde på FB, så "tæller" den ikke de antal MB du bruger derinde. Eller den viser det ikke på din regning.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2012 - 18:47 #2
Jo, men hvad så med deres Applikation?
Fungere App's også som en webside?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
25. april 2012 - 18:56 #3
app'en henter data fra hjemmesiden, så de vil også blive omfattet af dette.
Spørgsmålet er nok mere om onfone overhovedet kan betale sig når der kommer data-trafik med i ligningen.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2012 - 19:12 #4
Ye okay.
Det virker bare noget tåbeligt
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2012 - 21:05 #5
touch.facebook.com, wap.facebook.com, facebook.com m.fl. er lagt ind i Onfones systemer, så trafik via disse regnes ikke med.

i 2 dage har jeg kun brugt facebook på min mobil, og har hver gang brugt ca. 40 Mb så 500 Mb strækker ikke langt.

Er man i tvivl om hvor meget data man bruger, kan jeg anbefale f.eks. 3G Watchdog: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.rgruet.android.g3watchdog#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwibmV0LnJncnVldC5hbmRyb2lkLmczd2F0Y2hkb2ciXQ..
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2012 - 21:06 #6
Sammenlagt har jeg været på facebook i ca. 1 time over 2 dage...
Avatar billede xodeus Novice
26. april 2012 - 11:29 #7
De gør det vel på samme måde som når 3 lukker for adgang til Grooveshark, nemlig ved at scanne hver eneste pakke og beregne en pris ud fra det... Det hedder Deep Packet Inspection...

http://www.version2.dk/artikel/3-spaerrer-grooveshark-med-deep-packet-inspection-43747
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2012 - 11:58 #8
#7
Det er beskrevet i #1, #3 og #5 :)