Avatar billede bremer Nybegynder
29. april 2012 - 11:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

form i en anden form - hvordan kan man ikke det?

Hej,

jeg har en meget simpel form, hvor jeg gerne ville have en anden form skal ligge ind i - men den vil ikke virke, her en min kode:

<form action="/site/update.php" method="post" name="submit_update">
    <label for="original_titel">Original titel</label>
    <input name="original_titel" type="text" value="<?php echo $row['original_titel']; ?>" /><br />
.....
....
.....

    <form action="/site/tags_add.php" method="post" name="tags">
        <label for="tags">Actor:</label>
        <select id="thetags" style="width:100px;">
            <option value="tag1">Tag1</option>
            <option value="Tag2">Tag2</option>
        </select>
        <input type="submit" name="tags" value="Add your tag!" />
        <br /><a href="#">Add a new tag to the list.</a>
    </form>

    <input name="submit_update" type="submit" value="Save" id="submit_update" />

</form>

Håber i kan hjælpe mig...

/K
Avatar billede tobrukDk Novice
29. april 2012 - 11:32 #1
så vidt jeg kan læse mig frem til i din kode køre du form ind i en form igen, dog mener jeg 95% sikker på at dette kan ikke lade sig gøre da der vil komme et problem ud af det ;)
Avatar billede tobrukDk Novice
29. april 2012 - 11:48 #2
der i mode kan du gøre sådan her ;)

<form action="/site/update.php" method="post" name="submit_update">
    <label for="original_titel">Original titel</label>
    <input name="original_titel" type="text" value="<?php echo $row['original_titel']; ?>" /><br />
.....
....
.....
<input name="submit_update" type="submit" value="Save" id="submit_update" />
</form>
<form action="/site/tags_add.php" method="post" name="tags">
        <label for="tags">Actor:</label>
        <select id="thetags" style="width:100px;">
            <option value="tag1">Tag1</option>
            <option value="Tag2">Tag2</option>
        </select>
        <input type="submit" name="tags" value="Add your tag!" />
        <br /><a href="#">Add a new tag to the list.</a>
    </form>
Avatar billede bremer Nybegynder
29. april 2012 - 12:52 #3
tak - det er jeg opmærksom på, men jeg ønskede den inkluderet i den første form, da dette ville give en bedre flow for oprettelsen af den resterende form...
Avatar billede tobrukDk Novice
29. april 2012 - 13:00 #4
Jeg forstår ikke lige helt hvad du der i mode mener??,,

er det fordi du skal have lavet noget i første form og så hvis man har gør de rigtigt så skal den ligesom angive at komme videre til næste form eller hvad?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
29. april 2012 - 14:44 #5
hvis du googler html form in form får du at vide at man ikke kan, og det kun giver problemer, du er nød til at ændre dit design.
http://www.webdeveloper.com/forum/showthread.php?t=229502

ref http://stackoverflow.com/questions/555928/is-it-valid-to-have-a-html-form-inside-another-html-form

citat
In the official W3C XHTML specification, Section B. "Element Prohibitions", states that:

"form must not contain other form elements."

http://www.w3.org/TR/xhtml1/#prohibitions

As for the older HTML 3.2 spec, the section on the FORMS element states that:

    "Every form must be enclosed within a FORM element. There can be several forms in a single document, but the FORM element can't be nested."

/citat
Avatar billede bremer Nybegynder
05. maj 2012 - 14:12 #6
tak - sender li lige et svar...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. maj 2012 - 14:26 #7
springer point over
Avatar billede bremer Nybegynder
05. maj 2012 - 15:41 #8
Okay... men tak for hjælpen...