Avatar billede Hansen77 Nybegynder
11. maj 2012 - 22:31 Der er 1 kommentar

HJÆLP til løsning med Plex eller lignende

HJÆLP jeg løber panden mod en mur, og kan ikke finde den rigtige løsning.

Forklaring:
Jeg har frem til nu kørt med Plex medieserver på en helt almindelig PC, og brugt min iPad som mediecenter, hvorfra jeg startede mine film fra Plex App'en - Og streamede videre på mit tv via AppleTV3. Fungerede helt perfekt! Men...

Alle mine film lå på en gammel ekstern harddisk, og jeg var tvunget til at tænde både computer og harddisk hver gang jeg skulle se film.

Derfor:
Jeg har netop købt en Synology DS212j NAS, som jeg troede kunne køre Plex medieserver, men jeg havde desværre læst forkert, da Plex kun var frigivet til nogle større modeller.

Jeg sidder derfor nu med en Synology DS212j og kan ikke få mit lækre overblik over mine film som Plex eksempelvis kan give.

Hvad har jeg af hardware?
- Samsung Blueray HTC5900
(Der ligger Plex på, men den kan jo ikke tale med mit NAS, da selve medieserveren jo skal ligge på mit NAS) Jeg kan dog godt streame almindeligt via DLNA, men det giver ikke det lækre overblik som jeg savner.

- Apple TV3 (Kan ikke Jailbreakes, så ingen Plex eller XBMC)

- iPad3

Hvordan får jeg integreret en løsning med Plex eller lignende med min NAS, så jeg får mit lækre mediebibliotek?

Jeg har selv tænkt på at invistere i en Boxee Box, som har en Plex funktion, hvor den selv henter covers, undertekster osv, men jeg tror jeg får svært ved at overtale konen, når jeg netop har invisteret i en Synology som jeg troede var løsningen på det hele...HJÆLP!
Avatar billede raketen Novice
20. maj 2017 - 21:17 #1
Kan se der har været support til plex i version 4.3-3827, problemet var nok at ds212j ikke havde cpu kræfter nok til at transcode hd filer.