Avatar billede Ialocin Novice
15. maj 2012 - 08:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Model til behovsanalyse i forbindelse med systemudvikling ??

Hej Eksperter

Sagen er den, at jeg sidder med en opgave, hvor jeg har oprettet en IT strategi for et fiktiv firma = en case.

Så langt, så godt :o)

Nu går opgaven så på at lave en behovsanalyse + en kravspecifikation på baggrund af IT Strategien ?!

Jeg aner bare ikke, hvor og hvorden jeg kommer i gang ??

Spørgsmålet er derfor blot:
Findes der modeller, som man kan bygge sin behovsanalyse på/I ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede madx Nybegynder
15. maj 2012 - 09:41 #1
Der findes da mange modeller, men det afhænger jo af indholdet af dit projekt. IT Strategi er jo mange ting uden fast definition.

Du skriver jeg faktisk lidt selv hvad du skal.

1. Hvad er behovet, nu og/eller fremover
2. Hvad skal skidtet kunne for at løse opgaverne og dække behovet
3. Hvad er succeskriteriet (hvor er alle glade)
4. Kravspecifier

For tid tilbage skruede jeg en lille kravspec sammen vedr. websites, http://www.abilitor.dk/artikler/internetkoncept.asp

Processen med at afdække behovet hos målgruppen er den samme, forskellen her er bare at vi kun taler om et websites. Men der kunne bare have stået IT.

Der findes andre modeller... Men grundlæggende er processen den samme.

Mvh. Henrik
Avatar billede Ialocin Novice
28. maj 2012 - 22:07 #2
Hej Henrik

Beklager ventetiden - men bedre sent end aldrig :o)

Mange tak for input og link ... Det har hjulpet mine tanker i den rigtige retning.

Med venlig hilsen, Nicolai