Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
17. maj 2012 - 22:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forlæng WiFi signal

Hej

Vi har herhjemme en router, der vist er af mærket "Netopia". Den står på 1. etage på et kontor, og derfor er signalet i stueetagen / udenfor ikke altid super godt.
Er der nogle, der kan komme med en konkret løsning (produkt) til at gøre signalet bedre / forlænge det?

Vh
Christian
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. maj 2012 - 22:40 #1
Du mangler en "Acces Point" også kaldet en "Range extender"
-dog ikke hvilken som helst.

Ring til TDC og spørg...hvilken der passer sammen med din router.
-det lyder som om det er hos dem du har din ADSL.

Ellers ringer du derhen hvor du har købt den og beder om en "Acces Point"

Denne "Acces Point" skal så have et kabel fra din eksisterende router, placeres et sted i huset hvor du regner med der er lav dækning - eller brug for optimal dækning.

Så kører du med fuld knald....

Har selv to i huset. Den ene rækker helt ud i bunden haven....
-det er sjovest når man har iPhone med i haven :-)

Good luck!
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
17. maj 2012 - 22:48 #2
Ahh okay. Tak for dit svar.
Kan man køre et kabel videre fra access pointet?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2012 - 07:47 #3
Har set at mange accces points kun har en tilgang til denne, og ingen lan stik for uden.
De ser sådan ud:
http://www.zdnet.com/reviews/product/wireless-access-points/linksys-wap54g-wireless-g-access-point/20796892
Der er vist en bagside fra produktet lidt nede på siden.

Men som jeg har forstået det kan en trådløs router også bruges som accesspoint:
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. maj 2012 - 08:46 #4
Det afhænger helt af modellerne. Det er derfor jeg synes du skal ringe og spørge din udbyder. De har 99% sikkert styr på hvilket udstyr der fungerer bedst som Acces Point til netop din Router...

Nogle modeller er født med udgang til Ethernet, USB, FireWire og lignende, men det kommer jo helt an på din lyst til at investere.

Selv har jeg Belkin Router + 2 Belkin-Acces_point's, uden mulighed for kabling. De fylder næsten intet og er gemt godt af vejen i nogle af de rum vi benytter meget. Mit kriterie her var, at det ikke måtte være synlige enheder...og man kan jo stadig koble en switch i enden af sin router til øvrig kabling - sådan som det er her hos mig.

Der er som regel et diagram over de mulige tilkoblingsløsninger på bagsiden af æsken til et Acces Point, en switch eller en router. Så hvis du har mod på selv at forsøge dig lidt frem, skulle der kun opstå problemer når en evt router skal benyttes som Acces Point. Der skal du nemlig ind og indstille/konfigurere denne i opsætningen. Det kan godt gå "helt galt"...hvis du ikke er benhård til DNS, IP og Port-indstillinger :-(
Acces Point er som regel nemt. Prop stik i. Tænd. Kør.
-nemmere kan det ikke blive :-)

God fornøjelse med projektet :-)

PS: den Linksys du har linket til, ville jeg ikke turde købe - medmindre du er benhård til konfigurering. Den er avanceret!
-men knaldhamrendes god!
Og der findes altså lige så fine produkter af samme mærke som din router...

NB: køb i England. Det er ofte halv pris og ingen bøvl, da de er medlem af EU. Altså må du handle for en god portion penge, før der er tale om afgifter...du bør naturligvis undersøge reglerne før du handler - så du er 100% sikker, hvis du ikke har erfaring med handel udenfor DK :-)
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
18. maj 2012 - 14:02 #5
Hej

Jeg endte med at købe en Netgear Universal Wifi Range Extender. Den tager det trådløse signal og forlænger det - og det virker bare.

Tak for hjælpen.