Avatar billede TSand Praktikant
05. juni 2012 - 17:26 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

fjernsyn i båd virker ikke

Hej
Vores fjernsyn i vores båd virker ikke mere. Sidste år fungerede fjernsynet fint med digitale kanalser, men i år kan jeg ikke få det til at virke, hverken analoge kanaler eller digitaler.
Er der sket noget med det digitale signal, som gør, at vi skal indkøbe nyt udstyr?

Mvh
Torben
Avatar billede Simonvoss Nybegynder
05. juni 2012 - 17:53 #1
hvis i har en mpeg-2 boks er i nød til at skifte til mpeg-4 da mpeg-2 signalet er lukket
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2012 - 19:12 #2
Enig i #1.
Mpeg 2 signalet lukkede den 11 januar (tror jeg det var) og blev afløst af mpeg 4.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juni 2012 - 19:14 #3
Og skal du se TV2 er du nødt til at kontakte en udbyder så dette kan ses igen.
Det  er jo muligt at du derhjemme har kanalerne gennem en udbyder hvor det hele kun er sket på udbyders side, så du ikke har bemærket det derhjemme.
Avatar billede pstidsen Novice
05. juni 2012 - 20:46 #4
Hvis du vil se TV2 med antenne skal du have en MPEG-4 modtager med kortindgang (koster små tusind kroner) ELLER et tv med kortlæser. Derudover skal du have et TV2-abbonement ved Boxer som koster 19 kroner i måneden samt 199 i halvårlig kortafgift plus 5,40 i Betalingsservice-gebyr.
Avatar billede TSand Praktikant
05. juni 2012 - 21:35 #5
Hej
Tak for svarene. Jeg er helt blank på det her område, så det bliver nok et dumt spørgsmål. Vi har en tallerkenformet antenne, hvorfra der går et antennekabel til en metal boks. Fra denne boks går der en antenneledning til fjernsynet. Er det denne boks, som jeg skal have udskiftet eller er det både antenne og boks? Har ikke behov for TV2 til den pris:-) Det skal være så billigt som muligt og selvfølgelig i 12 v.
Mvh
Torben
Avatar billede pstidsen Novice
05. juni 2012 - 22:50 #6
Ja, du skal nok udskifte boksen. Det er lidt svært at vide 100% når du ikke ved om den er MPEG2 eller MPEG4. Den er dog sikkert en 2'er.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
06. juni 2012 - 00:46 #7
jeg vil nærmere tro at boksen er en antenne forstærker, så det eneste du reelt skal er at have købt en mpeg4 digital modtager og sætte mellem boks og tv, og så burde du være "up and running" igen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2012 - 09:08 #8
Ja du skal have en mpeg 4 boks. Som prettyfly skriver er den boks du har antennen monteret på en forstærker, da tallerken ikke har nok modtage kvalitet.
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 09:18 #9
I så fald må der være en MPEG2-tuner indbygget i tv da spørger skriver:
Sidste år fungerede fjernsynet fint med digitale kanalser, men i år kan jeg ikke få det til at virke

Hvornår har du købt tv'et? Mener der ligger em dom fra Forbrugerombudsmanden om at hvis man har købt sit tv EFTER det blev besluttet at MPEG-2 slukker 11. januar 2012 UDEN at få af vide at der kræves en MPEG-4 boks efter denne dato, så har man krav på en kompensation.
Avatar billede TSand Praktikant
06. juni 2012 - 09:33 #10
Har I et bud på en billig boks?
Avatar billede TSand Praktikant
06. juni 2012 - 10:24 #11
Hej
vi købte båden sidste år, og jeg har ikke lige nogen kvittering på købet. Det bliver lidt svært. Det er i øvrigt et panosonic fjernsyn.
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 10:59 #12
Er det et gammel billedrørs tv?
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 11:00 #13
Eller nej.. Det er ligegyldigt når tv'et fulgte med båden..

Du skal bare købe en boks på tilbud i Bilka eller Elgiganten. Den vil nok komme til at koste 600-800 (nu når du ikke skal have kortlæser i).
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 11:02 #14
Der tog jeg fejl.. Når du ikke skal have kortlæser koster den ikke så meget. Den her vil virke fint: http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks 350 dask.
Avatar billede TSand Praktikant
06. juni 2012 - 11:21 #15
Det er en fladskærm. Super, jeg prøver Harald Nyborg. Så lige et ekstra tillægsspørgsmål - hvis jeg skal have TV2, så hedder det Boxer-model eller....? Gerne et link, tak.
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 11:46 #16
Hvis du skal have TV2 skal boksen have en KORTINDGANG.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2012 - 11:58 #17
Skal du have Tv2 så tror jeg at boxer er løsningen.
Mener man skal købe et års abonnement, og da jeg købte boks i november 2011 fik jeg en der kunne klare de nye mpeg4 T2 kanaler (hd)
Jeg købte en pakke på kampangne tilbud til 99 kr om måned + kortafgift.
Avatar billede pstidsen Novice
06. juni 2012 - 12:08 #18
#17: Man kan bare købe et TV2 kort som beskrevet i #4.
Avatar billede noltus Novice
13. juni 2012 - 09:06 #19
Husk at skrive StyresystemWin XP,2000,server,etc.
ellers kommer Karise larry efter dig.
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 09:30 #20
#19: LoL det er et FJERNSYN! Derudover er det godt at karise prøver at få folk til at skrive det hver gang (uden hans hjælp).
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 11:34 #21
På opfordring på PM lægger jeg et Svar.

Det skal du bare acceptere TSand :-)