Avatar billede Mimical Novice
05. juni 2012 - 19:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billet regnskab

Jeg har en "Dato" kolonne "B" og en "Tur nr." kolonne "C", samt en kolonne "F" med "Solgt" indeholdende salg pr. tur og en kolonne "I" med "Dagens salg", der skal summere salgene fra Tur nr. 1, 2, 3 osv. i den række I med højeste "Tur nr." De aktive celler går (foreløbig) fra række 3 til 59. Tur numrene starter altid med nr. 1 ud fra en given dato etc.

I kolonne "I" skal "Dagens salg" stå i den sidste række med samme dato og dermed også højeste Tur nr. Samme procedure sker i hver sidste række med samme dato og højeste "Tur nr." Dvs. række nummeret i kolonne "I" er ukendt, men skulle gerne automatisk beregne Dagens salg!

Er der nogen, der har et bud?
Avatar billede supertekst Ekspert
06. juni 2012 - 09:25 #1
Er det muligt at få en kopi af filen med testdata?

@-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juni 2012 - 14:56 #2
Rem Indlagt i ThisWorkbook
Rem ======================
Const ræk1 = 3
Const rækX = 59
Dim sidsteRæk As Integer
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Rem test om der er ændring i solgt eller dato
    If Target.Column = 6 Or Target.Column = 2 Then
        beregnDagensSalg Sh.Name
    End If
End Sub
Private Sub beregnDagensSalg(arkNavn)
Dim dagsTotal As Double, ræk As Integer, dato As String

    sidsteRække = Range("C60") + 2
    Range("I" & CStr(ræk1) & ":" & "I" & CStr(rækX)).ClearContents

    dato = Range("B" & CStr(ræk1))

    For ræk = ræk1 To sidsteRække
        If Range("B" & CStr(ræk)) <> dato Then
            Range("I" & CStr(ræk - 1)) = dagsTotal
            dagsTotal = Range("F" & CStr(ræk))
            dato = Range("B" & CStr(ræk))
        Else
            dagsTotal = dagsTotal + Range("F" & CStr(ræk))
        End If
    Next ræk

Rem total for sidste dato
    Range("I" & CStr(ræk - 1)) = dagsTotal

End Sub
Avatar billede Mimical Novice
07. juni 2012 - 16:07 #3
Kanon tak for det! Nu skal jeg så have det til at virke i "Numbers" på en iPad også. Forhåbentlig kan jeg blot overføre mit Excel ark til min iPad. :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juni 2012 - 16:28 #4
Selv tak og god fornøjelse..