Avatar billede lunden0608 Nybegynder
05. juni 2012 - 23:32 Der er 10 kommentarer

Bluescreen på 1 måned gammel computer

Hej eksperter.
Jeg får ofte bluescreen på min nye PC og er ret hjælpeløs.
Er dette noget jeg selv kan løse med lidt hjælp fra nogle fagfolk?

http://billedeupload.dk/images/C46IU.png

har prøvet at lave en systemgendannelse til forinden fejlen opstod, samt opdatere gfx driver, uden held.

bruger windows 7.

På forhånd tak

Lunden
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 00:05 #1
Det er underlig du ikke kan lave en systemgendannelse. Har du prøvet under fejlsikker tilstand F8 ?
Det kan muligvis være en IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL altså konflikt med en fil du har installeret med et program.
Som der står er det dxgkrnl.sys som er problemet, men det er da vis en Microsoft fil.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2012 - 07:27 #2
denne her kan vise dig hvad det er

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

når den viser hvad det er så brug google til at finde løsning med

m.v.h
Avatar billede lunden0608 Nybegynder
06. juni 2012 - 09:00 #3
har forsøgt systemgendannelse, dette afhjalp ikke problemet. Kort tid efter jeg havde gendannet fik jeg bluescreen igen
Avatar billede lunden0608 Nybegynder
06. juni 2012 - 09:01 #4
har forsøgt systemgendannelse, dette afhjalp ikke problemet. Kort tid efter jeg havde gendannet fik jeg bluescreen igen
Avatar billede lunden0608 Nybegynder
06. juni 2012 - 09:02 #5
Jeg har benyttet blue screen viewer treatmenice henviser til: http://billedeupload.dk/images/C46IU.png.

ved ikke hvad jeg skal gøre herfra?
Avatar billede Quarks Nybegynder
06. juni 2012 - 10:42 #6
Sandsynligvis er der problemer med et grafickort. Prøv først at finde ud af hvilket grafikkort du bruger, og derafter opdatere med den nyeste driver.
Avatar billede lunden0608 Nybegynder
06. juni 2012 - 11:16 #7
jeg har opdateret driver til grafikkortet. fejlen er opstået i ved begge driverversioner, som i følge forhandleren er stabile. Tror det ender med jeg tager den til forhandleren og får sat et nyt kort i, hvis de kan fremkalde fejlen igen.

tak for svarene
Avatar billede Quarks Nybegynder
06. juni 2012 - 11:34 #8
Ja, det er nok bedre at tage til forhandleren...
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2012 - 07:48 #9
blue screen wiev viser dig i tekst hvad problemet er
det skriver eller kopierer du ind i google
sværere er det ikke
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2012 - 11:49 #10
Jeg skrev til dig i nat, og foreslog at du undersøgte dine ram.
Men indlæget er åbenbart forsvundet. http://www.askvg.com/download-free-windows-memory-diagnostic-tool-from-microsoft/
Eller: http://www.memtest86.com/download.html