Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. juni 2012 - 08:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Den bedste mail klasse

Hej

Kan nogen anbefale en rigtig god mailklasse? Har brug for en klasse hvor den bare skal have vide om det skal være plain text/HTML/multipart, encoding, indhold, emne osv. Den skal helst leve op til den gældende rfc standard (husker ikke nummeret) :)

På forhånd tak
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. juni 2012 - 10:40 #1
de 2 mest anvendte klasser phpmailer og swiftmailer

alternativt kig evt på phpclasses.org, kræver oprettelse for at download, det er gratis og du bliver ikke spammet

du kunne jo også afvige lidt fra class, og bruge en sinmpel function, (pak den evt ind i en class selv) som olebole har lavet
http://www.eksperten.dk/spm/961816 #3
Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. juni 2012 - 11:12 #2
Ah ja den ser god ud den olebole har lavet. Jeg vil dog gerne have et afsender name på, så det er jeg nødt til at tilføje som argument ikke?

Jeg vil gerne være sikker på, at hvis mailen bouncer, at den ender i from-mailkontoen. Kan jeg være sikker på det, hvis jeg i from-argumentet angiver "Navn <test@mail.tld>"
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2012 - 11:13 #3
Jeg har et script til at ligge. Prøv at tjekke det ud: http://gupl.dk/680611/
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2012 - 11:21 #4
<ole>

"Kan jeg være sikker på det" >> Du kan være sikker på, at du på et tidspunkt bliver sulten - at du skal dø på et tidspunkt - at solen står op i morgen - men du kan aldrig være sikker på et stykke teknik  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. juni 2012 - 11:30 #5
Hehehe god sammenligning :) Måske jeg skulle omformulere:

Hvis jeg har et ønske om, at modtage besked hvis en mail bouncer, kan jeg så inkludere afsender navn i from-argumentet? :) Eller vil jeg forøge min chance ved at udelade det?
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2012 - 12:09 #6
Det kommer an på, hvad du gør. Hvis du fra domainA.dk sender en mail med en afsender à la Mr. Fjong <fjong@domainB.dk>, går det formodentlig galt. Det skyldes ikke et script, men mailserverens opsætning.

Hvis du derimod agerer fornuftigt, burde du ikke støde ind i problemer  =)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. juni 2012 - 12:12 #7
Sender med afsender fra samme domæne naturligvis :) Men kan også se, at det ikke nødvendigvis er der problemet ligger. Sendte en mail fra webmail på domænet til en mailadresse der ikke eksisterede og fik instant bounce-reply, men når jeg sender til samme ikke-eksisterende mail via et script (med samme email adresse som i forsøget fra webmail som afsender), får jeg ingen bounce-reply :)

Men der hører nok et andet spørgsmål til :)
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2012 - 12:25 #8
Jeg kender efterhånden mange, der bruger det script og har aldrig hørt om problemer i den retning - og jeg er helle ikke selv stødt ind i noget lignende  =)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. juni 2012 - 12:33 #9
Nej okay, tænker også det er et problem med serveren :) For problemet er der uanset om modtager navn er med eller ej :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
09. juni 2012 - 12:40 #10
#7 kunne det tænkes nogle mail classer benytter dette http://www.webdigi.co.uk/blog/2009/how-to-check-if-an-email-address-exists-without-sending-an-email/ før de forsøger at sende

kan selvføgelig også være mail serveren, der bouncer, men de plejer gerne at forsøge i 24 timer, før de sender en bounce-reply

@olebole du må snart få skrevet den guide til den function, som du har truede med tidligere, det er også nemmere at henvise til en guide istedet for et gammelt spørgsmål
Avatar billede kongfjong Nybegynder
15. september 2012 - 00:40 #11
ronols læg et svar, endte med swiftmailer :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
15. september 2012 - 02:30 #12
får du her