Avatar billede b0is Nybegynder
12. juni 2012 - 15:58 Der er 34 kommentarer

Gamer bærbar til 10000 kr.. (15 points gives)

Jeg står og skal købe ny bærbar. Har kigget med på en MSI ge70, men da jeg ikke har ret meget forstand på hardware osv, vil jeg lige høre jer, om i synes den er pengene værd eller om i kan råde noget bedre? Mit budget er 10000 kr, og spiller spil som: Diablo 3, LoL, Wow, CSS, etc. Kan den trække de spille på ultra high graphic?
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 16:20 #1
Skriv lige et link, da der findes flere udgaver af den model.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 16:28 #2
Her er tre gode bud: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6799994;6799993;6830927

Et alternativ kunne være: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704000020&gruppe=pcnotevision som dog har et lei dårligere grafikkort, men til gengæld har den SDR hvilket betyder lynhurtig opstart af Windows, programmer og spil. Derudover er den jo også billigere. Findes også i 17,3": http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705000020&gruppe=pcnotevision
Avatar billede montago Praktikant
12. juni 2012 - 17:18 #3
Kan godt anbefale de der MSI bærbare...

begge mine lillebrødre og alle deres venner har købt sådan nogle gamer bærbare og de har ingen problemer med at spille WOW, Diablo3 og spiller fint alle andre spil.

selvfølgelig er de ikke lige så hurtige som stationær - men det er sku tæt på !
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 17:25 #4
#3: Lad være med at lægge Svar før du bliver bedt om det! Det er en uskik!!

MSI er et godt mærke, men MM Vision er lige så godt.
Avatar billede b0is Nybegynder
12. juni 2012 - 17:45 #5
Avatar billede tiger_dk Mester
12. juni 2012 - 17:50 #6
ja sharkgaming.dk er at foretrække, har en maskine derfra !
Avatar billede b0is Nybegynder
12. juni 2012 - 17:54 #7
Så i siger at hvis jeg vælger at købe den MSI ge70, kan jeg sagt køre Diablo3, WoW osv i ultra high graphic uden problemer?
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 19:13 #8
Ja, det ville den, men dem fra MM Vision er bedre og nogle endda billigere (de andre samme pris). F.eks. har de en med samme grafikkort og processor men med lynhurtig SSD som gør at Windows, programmer og spil åbner hurtigt. Den koster 1000 mindre end den fra shark. De har også en model med samme processor, men bedre grafikkort. Samme pris.
Avatar billede montago Praktikant
12. juni 2012 - 22:09 #9
#4

Den eneste uskik jeg kan få øje på, er alle dine reklamer for MM-Vision. Har set flere kommentarer fra dig hvor du lovpriser dem helt hen i vejret. Det minder ærlig talt om markedsføring hvilket ingenting har at gøre med at hjælpe folk og give dem ærlige svar.

Jeg lægger et svar fordi DET ER ET SVAR, at du så ikke har fattet forskellen på kommentar og svar er så din fejl.

Desuden er det komplet tåbeligt at der ligger 50 millioner spørgsmål på eksperten, hvor svaret er en kommentar og derfor aldrig bliver lukket. Næsten alle andre hjælpesites har ikke en forskel på kommentar og svar - her er det op til spørgeren at definere hvad svaret er.
Avatar billede montago Praktikant
12. juni 2012 - 22:19 #10
ok... jeg var måske lidt for hård der.

Har gennemgået dine kommentarer, og det er ikke så slemt som jeg fik det til at lyde som. Har bare set dig fremhæve nogle få mærker og butikker som jeg så brugte som skyts.

Beklager jeg gik så meget til den.
undskyld.
Avatar billede b0is Nybegynder
12. juni 2012 - 22:29 #11
Så det er forkert at den MSI er god nok? Kan den, eller kan den ikke trække WOW, D3, CSS og LOL på ultra??? Er forvirret.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 22:30 #12
Hmmmm... Tjaa.. Du kan vel godt forsvare at dit indlæg er et (i hvert fald delvist) svar. Synes dog stadig man skal lægge kommentarer for at undgå at spørgsmålet i oversigten fremstår som besvaret og nogle svarere hopper tråden over. Der er dog en undtagelse; når der kun er ÉN løsning og man er sikker på det er den rigtige.

Lad os lige få på plads: Jeg har INGEN relation til MM Vision. For at være ærlig har jeg aldrig haft et af deres produkter i hånden. Grunden til at jeg ofte anbefaler den til high-end gaming er at de er rigtig billige og jeg har hørt andre folk (bl.a. haverslev) anbefale MM Vision. Synes også deres hjemmeside ser professionel ud - uden at se "opreklameret" ud.

#10: Undskyldning accepteret :-)
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 22:32 #13
#11: Jo, det kan den, men hvis man sammenligner specifikationer og pris er dem jeg anbefalede i #2 (ja, de fleste er fra MM Vision) bedre på grafikkort, SSD og pris.
Avatar billede montago Praktikant
12. juni 2012 - 22:42 #14
B0is:

Du kan sagtens spille alt du vil på MSI computeren

Men hvis man kigger på specifikationer har PStidsen ret - du får mere for pengene med de der MM-Vision computere.

Bla.a. SSD som betyder RIGTIG MEGET for både Windows, Programmer og Gaming.

Tag en MSI GE70 hvis det er den du har forelsket dig i...
eller kig lidt rundt og få mest for pengene

;)
Avatar billede b0is Nybegynder
14. juni 2012 - 22:49 #15
I har nok ret.. I er eksperterne.. hvad med den som du linkede: http://www.edbpriser.dk/baerbar/vision-nb3775-gaming-danmark-id-6799994.aspx? Er den mere værd?
Avatar billede montago Praktikant
14. juni 2012 - 23:05 #16
ifølge specs er forskellen:

MSI:
- Bluetooth
- 2,7 KG (letteste)

Vision
- 3,9 KG (tungest)
- NV GTX 670 (bedre grafikkort)

Men for at det skal være helt ironisk...
så tror jeg faktisk at http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705000020&gruppe=pcnotevision

som er PStidsens første bud, er et bedre bud

- 3,2 KG
- 120 GB SSD i stedet + 750 GB HDD
- GT 650m som er helt ok

rent spec mæssigt er den bedre end de 2 andre.
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2012 - 04:09 #17
Mht. til den med SSD fra MM Vision er det jo også væsentligt at den er 1000 kroner billigere. Hvis Windows og spil lægges på SSD'en så loader de meget hurtigere!
Avatar billede b0is Nybegynder
15. juni 2012 - 20:16 #18
Jeg skal bare have den bedste pc.. Er ligeglad med udseende osv. Hvad synes du så Montago? Har stadig 9000-10000 til rådighed.
Avatar billede montago Praktikant
15. juni 2012 - 20:39 #19
så tag: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705000020&gruppe=pcnotevision

og vælg Windows 7 Professional 64bit

Professional har indbygget Backup og et par andre gode ting som Home Premium ikke har og som du kan få brug for senere
Der er dog ikke noget i vejen med Home Premium, så hvis du vil spare lidt penge er det ligemeget hvilken en du tager.
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2012 - 20:39 #20
Læs hvad han skriver :-)
Men for at det skal være helt ironisk...
så tror jeg faktisk at http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705000020&gruppe=pcnotevision

som er PStidsens første bud, er et bedre bud

- 3,2 KG
- 120 GB SSD i stedet + 750 GB HDD
- GT 650m som er helt ok

rent spec mæssigt er den bedre end de 2 andre.
Avatar billede montago Praktikant
15. juni 2012 - 20:41 #21
(utroligt hvad man kan få for 15 point)
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2012 - 20:47 #22
Svar til acceptering.

#21: Enig - og så reklameres der endda med det i overskriften *G*.
Avatar billede b0is Nybegynder
16. juni 2012 - 23:45 #23
Ja, jeg gør det nemt for jer. Haha.

Jeg er bare lidt i tvivl. Synes http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705000020&gruppe=pcnotevision ser lækker ud.. Skal jeg købe den så?
Avatar billede montago Praktikant
16. juni 2012 - 23:51 #24
nej... du skal donere pengene til Inges Kattehjem...
Avatar billede pstidsen Novice
17. juni 2012 - 10:51 #25
Avatar billede tiger_dk Mester
17. juni 2012 - 19:47 #26
#23 - det er dig og kun der skal tage den beslutning, vi guider dig kun herinde !
Avatar billede b0is Nybegynder
19. juni 2012 - 09:48 #27
Kan bare ikke lide designet på den der MM vision, synes den er kedelig, hvor MSI ge70, har et lækkert design.. Hvad er forskellen på den MM vision og så den MSI ge70? Kan de ikke det samme?
Avatar billede pstidsen Novice
19. juni 2012 - 09:57 #28
Forskellen er udelukkende at MM Vision har SSD og HDD, hvorimod MSI kun har HDD. Derudover er der også prisen, såfremt du har OS selv.

Se sammenligning her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=6738640;6799996;6799995
Avatar billede Gydevang Nybegynder
20. juni 2012 - 15:03 #29
http://www.medion.com/dk/electronics/prod/MEDION®+ERAZER®+X6821+MD+98056+GAMER/30013965A1

Intel® Core™ i7-3610QM-processor, Original Windows® 7 Home Premium, NVIDIA® GeForce® GTX670M DirectX® 11-grafik med 1.536 MB GDDR5-RAM og digital HDMI audio-/videoudgang, 750 GB harddisk, 80 GB SSD, 16 GB RAM, USB 3.0, Bluetooth® 4.0, spiloptimeret tastatur, Dolby Home Theater® v4, 15,6'' mat Full HD-skærm
Avatar billede pstidsen Novice
20. juni 2012 - 16:27 #30
Personligt ville jeg bare ikke købe en Medion. Kan ikke tage et computerfirma seriøst når de sælger der produkter i Aldi.
Avatar billede ITBechen Nybegynder
18. april 2013 - 20:08 #31
Kan ikke finde prisen på bærbaren inde på mmvision, hvordan finder jeg den?
Avatar billede pstidsen Novice
19. april 2013 - 11:28 #32
Tror den omtalte computer i #25 er udgået af deres sortiment.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 11:32 #33
Ja der er jo gået ca 1 år siden der sidst var aktivitet her.

Søger du pc råd, så hold dig til relativt nye posts så du ikke ender med forældet råd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 11:38 #34
Der vil typisk her et år efter rådes til kraftigere hardware (sådan går det "altid" år efter år).

Jeg vil eksempelvis ikke mere anbefale GTX 650m til spil, nu er vi oppe på GTX 660m.
(om et år vil jeg sikkert ikke mere anbefale GTX 660m men et kraftigere som minimum)