Jeg sidder med et projekt hvor et af kravene bl.a. er, at det løbende skal kunne udvides gennem en plugin model. Dette har jeg sådan set på plads ved hjælp af MEF.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere om er fordele og ulemper ved brug af Events kontra IObservable til at trigge handlinger fra de "ukendte" plugins.
Måske jeg skal spørge lidt bredere :) Jeg skal på en eller anden måde kunne arbejde med at trigge handlinger som forklaret i den oprindelige post. Jeg er bare interesseret i hvordan i ville gøre det.
Uden at jeg kender noget til det eller har arbejdet med MEF, men du må jo have et interface som plugins skal implementere. Derpå kunne du jo også have events som dit program kender til.
Det er jo svært at trigger ting i dit problem hvis plugin udvikleren ikke ved hvad du kan modtage af data.
Men hvad er det for information som pluginet skal sende til dit program?
Ahh jeg må have formuleret mig lidt kryptisk :) Problemet er i sig selv rimelig lige til tror jeg. Plugin udvikleren kender til hvad der findes af events i "kernen". Spørgsmålet er egentlig bare hvilken teknik jeg skal bruge til at fortælle pluginet at en specifik handling er udført. Evt. nogle gode links også.
Du skal give plugin-udvikleren et interface som forklarer hvilke events dit program kan eksekvere, herefter er det jo op til udvikleren at implementere dem.
Du skal formentligt lave en async trigger / fire, da ellers plugin'et kan få dit program til at stene :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.