Avatar billede doublejoble Praktikant
23. juni 2012 - 21:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup fra NAS til NAS

Hej Eksperter.
Jeg har en Western Digital mybook NAS, som jeg bruger som filserver.
Jeg vil gerne være i stand til at tage en backup fra denne nas direkte til en anden nas, dvs uden at der er en tændt computer involveret.
Der er backup software med til netværksdisken, men det skal køre på en maskine.
Er det muligt på en eller anden måde at lave en automatisk backupløsning direkte fra nas til nas?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2012 - 07:39 #1
Jeg ved at denne kan lave backup over netværket, men om den kan gøre det fra Nas til Nas, kan jeg ikke svare på.
Og så er den gratis.
http://allwaysync.com/
Den kan instilles til at gøre det automatisk, og jeg mener at hvis det ikke bruges så tit så kan den blive i den frie udgave.
Regisrereing koster 20 dollars
Avatar billede chalde Seniormester
24. juni 2012 - 11:59 #2
#1 Platform: Windows 2000/XP/2003/Vista/2008/7
Det vil formentlig gøre det svært at bruge uden en tændt computer.

#0 Hvilken WD Mybook er der præcis tale om (modelnavn/nummer)?
Og hvilket mærke+model er den anden NAS?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2012 - 12:38 #3
Ja du har ret. Det overså jeg lige
Avatar billede doublejoble Praktikant
25. juni 2012 - 15:22 #4
Min backup er en Western Digital My book world edition II
og filserveren er en Western Digital My book Live:
WDBACG0020HCH.
Tak for interessen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2012 - 15:55 #5
Velbekomme.
Jeg kan desværre ikke hjælpe med det, så jeg hopper af igen.
Håber chalde har en brugbar løsning til dig
Avatar billede doublejoble Praktikant
08. juli 2012 - 09:54 #6
Jeg dropper det og holder fast i computeren:-(
Avatar billede doublejoble Praktikant
08. juli 2012 - 09:55 #7
Tak for forslag og kommentarer.