Avatar billede Misstiito Nybegynder
25. juni 2012 - 10:19 Der er 5 kommentarer

En simpel streg i excel

Halløj.

Jeg er et af de mennesker, som aldrig har lært at elske excel, men nu er jeg lidt tvangsindlagt til at få det prøvet, så jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe med et simpelt spørgsmål.

Og jeg tror faktisk det er temmelig basic knowledge..bare ikke for sådan et excel-analfabet som mig :)

Jeg har lodret noteret 4 faser og vandret indsat en række måneder. Jeg vil nu gerne kunne lave en simpel streg. Altså en streg mellem eksempelvis januar til juni, udfra fase 1...og så en anden streg udfra fase 2 og så videre. Det smarte burde jo så være, at man relativt nemt kan forkorte/forlænge stregerne hvis en periode ændrer sig undervejs..men altså hvordan dælen gør man det??
Avatar billede NCG Novice
25. juni 2012 - 11:40 #1
Indsæt - Figurer ?
Avatar billede wolffjan Praktikant
25. juni 2012 - 13:05 #2
mener du almindelig formattering? Hvis du snakker om streger og kanter skal du bruge værktøjet "kanter" som i virkeligheden fungerer ligesom i en tabel i ex.vis Word..

altså i menulinjen: Funktioner/ tilpas / kommandoer/formater (osv osv)
Avatar billede Misstiito Nybegynder
26. juni 2012 - 09:15 #3
Hej.

Tak for svar.

Det jeg tænker er om man ikke kan taste måneder (eller de celler, hvor jeg har skrevet månederne ind) og den så selv tegner en streg eller en kasse...på den måde, burde det jo også være nemt at ændre en fases tidsperiode ved at fjerne måneder eller lægge dem til.

Det skal lige nævnes, at jeg sidder med en lidt ældre version af excel nemlig 2003.
Avatar billede wolffjan Praktikant
26. juni 2012 - 13:11 #4
ikke helt sikker på hvad det er du vil have lavet.. kan du ikke sende din excelfil til mig.... wolffjan@galnet.dk
12. april 2019 - 10:25 #5
hej
jeg vil lige spørge fra min klasse, vi har lidt problemer med noget i Excel. Vi vil gerne lave det her ||||| og så regne det ud til tal. vi kan godt regne det ud i hovedet, men vi skulle finde en løsning.
Hilsen Caroline