Avatar billede fc-dong Nybegynder
26. juni 2012 - 16:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konverter Access til MSSQL 2012 / Betaling gives

Hej

To opgaver der skal løses

1. Opgave 1
Skal have konveteret en Access database til MSSQL 2012 - Der er i alt 155 tabeller/forespørgsler der skal konveteres.

2. Opgave 2
Jeg skal have lavet en frontend oven på MSSQL 2012 med Access

Betalingen gives for disse to opgaver 500 kr.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2012 - 17:18 #1
Det var ikke meget :( Tror du skal have fat i en studerende eller lignende, der har mod på det der. 500 kr modsvarer ca én times arbejde.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. juni 2012 - 17:27 #2
500 kr, mangler du ikke 2 nuller?
Bare at konvertere Access til 2012 vil tage 3-5 timer bare at konvertere tabeller, herudover kommer forespørgslerne som skal omskrives til views, det kan hurtigt tage 10-20 timer alt afhængig af hvilke sære joins der kan være i Access.

Frontenden oven på Sql 2012 igennem Access, svært at vide lige hvad det betyder, men hvis vi siger at 140 stadig er forspørgsler skal de jo kobles op igen imod Sql og de resterende 15 tabeller skal omdefineres også. Lad os sige 20 timer.

Fast pris 40-45 timer -> 50.000 kr og det er endda meget billigt.
Avatar billede fc-dong Nybegynder
26. juni 2012 - 17:52 #3
Jeg kan høre på folk jeg er helt gal på den.

Jeg lukker spørgsmålet igen, og finde på en anden løsning.

Planen bliver nok at gøre det selv, men jeg skal evt. have en til at vise mig hvordan det skal gøres.

Grunden til at prisen var sat lav, er at jeg ved mange programmer kan konvetere en access til MSSQL. Har selv forsøgt, men fik kun 55 tabeller/forespørgsler med over ud af 155. Mente det måske bare var en lille ting der skulle ændres her.

Det med at lægge Access oven på MSSQL, det er i en tom database. Har forsøgt selv, men får kun lov til at ændre, oprette tabeller i MSSQL.

:-)