Avatar billede jens_peter Nybegynder
26. juni 2012 - 20:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kablet - trådløst netværk

Jeg tænker på, om jeg kan køre med kablet netværk og sætte en stationær Win 7 home maskine til at fungere som opkoblingspunkt for en bærbar pc, der er tændt en sjælden gang?

Jeg er klar over, at der skal sættes et trådløst netkort i den stationære maskine, der ligeledes skal være tændt mens den bærbare skal køre på netværket og internettet, hvis det altså lader sig gøre?

Alternativet er jo at forbinde den bærbare med et netværkskabel, men så bliver den jo knapt så børbar mere.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. juni 2012 - 20:39 #1
Det kan godt lade sig gøre.
Når du har installeret dit trådløse netkort på den stationære
Så gør som på billedet, dog sæt mærke i
Tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse.
http://gupl.dk/681613/
Avatar billede supportsiden Professor
26. juni 2012 - 21:13 #2
JEg ville istedet købe en TP-Link TL-MR3020 mini router og sætte den til min internet router. Den er yderst prisbillig (se edbpriser.dk) og kan mange ting.
Er du sikker på at du ikke har mulighed for trådløst på din router, det leverer de fleste udbydere idag.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 07:42 #3
der findes en helt anden løsning hvor du opnår den fulde hastighed via et kabel i hvert rum du ønsker

disse her sættes via kabel i stikkontakten og kan flyttes til andre rum

jeg har dem selv og de er fremragende men husk det SKAL være 500 IKKE 200 da de er for langsomme

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=8244196&sw=netgear powerline av&ref=search

m.v.h
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. september 2012 - 17:33 #4
svar
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2012 - 07:18 #5
hvad mener du med svar

hvad var løsningen
kunne du bruge det til noget
Avatar billede jens_peter Nybegynder
03. september 2012 - 08:15 #6
"Svar" skulle bruges for at jeg kunne give point.

Sagen var den, at jensenjs var den eneste, der faktisk svarede på det, som jeg spurgte om.

Derfor skulle han have de udlovede point.

Jeg kommer ikke til at bruge løsningen, da jeg g.d. bestilte en trådløs router med gigabit Switch, så jeg kan få fuld forbindelse mellem min computer og min nas, samtidigt med, at jeg stadigvæk har det trådløse netværk, der ikke kan undværes mere.

Årsagen til det er, at der er flyttet en smartphone ind i min lomme, som jeg ikke regner med skal have mobildata-dækning andet end når vi er i sommerhuset.

Overvejelsen dengang var, at sætte en gigabit switch ind i stedet for den gamle trådløse router, når nu det trådløse net faktisk ikke blev brugt alligevel.

Det er der så ændret på og jeg har fundet en trådløs router med gigabit switch på edbpriser til kr. små 370 hvorefter merprisen fra switchen til kr. små 300 jo ikke er værd at tale om.

Den nye router er en TP-LINK TL-WR1043ND og den er bestilt via computersalg.dk, som jeg aldrig har handlet med før, men det går velsagtens udmærket.

Men ellers takker jeg jer allesammen for indsatsen, det var gode indspark, men ikke noget jeg selv havde fundet på, hvilket jo er fidusen ved at spørge her, hvor der er så mange vidende mennesker, der kan alt muligt mærkeligt:-)
Avatar billede jens_peter Nybegynder
03. september 2012 - 08:20 #7
treatmenice, det var et udmærket forslag du kom med, men det havde jo ikke meget med at sende trådløst til en bærbar computer at gøre.

Til gengæld blev løsningen overvejet hos mine forældre, der lige har fået TDC TV og er meget glade for det efter ca. en måned.

Teknikeren trak imidlertid et kabel på loftet i stedet for, da der ikke er stikkontakter nok, der sad en i hjørnet, der trak hele reolsystemet.

Vi bor så i ældre byggeri, så her er det meget værre og slet ikke aktuelt, da vi så lige så godt kan trække et netværkskabel frem for et strømkabel ude fra måleren.

Men som skrevet lige før, tak for indsatsen, det er jo det fine ved stedet her, at andre svarer lige fra hoften og ikke har besvær af betydning, men svaret kan hjælpe en hel del for den der står med problemet.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2012 - 08:42 #8
sådan

vi er altid glade for en løsningsmodel

den kan andre bruge ok