Avatar billede Xelot Nybegynder
16. juli 2012 - 20:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Quota på Ubuntu server

Hey,

Jeg har brug for en FTP server til backup med flere brugere.

For at mine brugere ikke går totalt amok med pladsen til rådighed vil jeg gerne begrænse deres adgang.

Jeg har installeret PROFTPD med Mysql DB og det fungerer perfekt !!

Nu er problemet bare at begrænse brugernes plads til f.eks. 50GB.

I min søgen efter et svar har jeg fundet ud af at der findes et modul der hedder Mod_quota. Men jeg kan ikke finde en HOWTO til at få den installeret.

Det skal lige siges at jeg er mega newbie inden for det med servere.

Håber jeg kan få hjælp til at installere mod_quota eller andet sådan at jeg kan begrænse brugernes adgang.
Avatar billede Xelot Nybegynder
16. juli 2012 - 20:27 #1
Det skal nok også lige nævnes at jeg kører min server via en cloud, og derfor skal alle kommandoer foregå via Terminalen
Avatar billede Xelot Nybegynder
12. maj 2014 - 10:48 #2
lukket :S