Avatar billede m-johansen Juniormester
22. juli 2012 - 16:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan stadig ikke gå på nettet

Hejsa

Jeg har en ældre stationær PC som jeg ikke har brugt i nogen tid, og som jeg ikke kan få på nettet.

Når jeg søger efter netværk, kan jeg godt finde mit private netværk. så indtaster jeg koden dertil, den søger og derefter går den tilbage til at jeg igen skal indtaste min kode til netværket.

Jeg kan heller ikke oprette en forbindelse med direkte opkobling med kabel.

Har prøvet at geninstallere PC'en til fabrikstilstand, (hvis jeg nu skulle have fjernet nogle drivere) men det virker stadig ikke.

Det skal siges at jeg uden problemer kan gå på nettet med en anden PC.

Kan det være netværk-kryptringen der er forældet?

Operativ system: Windows XP Home Edition.
Netværk: TDC HomeBox-ADSL (WPA passphrase).

Hvordan kan jeg løse dette problem?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2012 - 16:35 #1
det kan sagtens være, at din gamle maskine kun kan den gamle krypering, og ikke wpa - og kablet netværk kan være defekt (eller deaktiveret) på maskinen.

Start med kabel: derefter kontrolpanel/netværkssteder - hvis LAN-forbindelse står til deaktiveret, så højreklik på den og vælg Aktiver. Så skulle den komme i gang.

wi-fi: tjek i manualen, om din maskine kun kan WEP-kryptering (deet er gammelt og dårligt) - du kan få en ny lille usb-dims til opgradering, hvis det skulle være (så skal det interne kort deaktiveres). Denne her er så lille, at den kan sidde i maskinen hele tiden uden at genere http://www.pricerunner.dk/pl/117-2645015/Netvaerkskort/Trendnet-TEW-648UBM-Sammenlign-Priser
Avatar billede m-johansen Juniormester
22. juli 2012 - 17:43 #2
Hej claes57.

Det lykkedes mig nu at oprette forbindelse til nettet med et kabel fra Pc'en til selve TDC Homeboxen.

Jeg kunne ikke finde frem til via manualen, hvilke muligheder jeg har for kryptering, kan jeg ikke tjekke det på selve Pc'en istedet?

Jeg har i forvejen en USB netværksnøgle, skal jeg så deaktivere det interne kort inden jeg installere den? Hvis ja hvordan?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2012 - 07:59 #3
deaktivering: kontrolpanel/netværkssteder se efter 'trådløs forbindelse', højreklik på denne, og vælg deaktiver. Så bruger maskinen ikke tid og strøm på den enhed længere, og du kan i stedet tilslutte din usb.
Avatar billede m-johansen Juniormester
29. juli 2012 - 16:05 #4
Okay.

Jeg har også en 1394-forbindelse, skal jeg lade den være aktiveret?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2012 - 19:12 #5
1394 kan du typisk deaktivere - det er rent spild for 99% af alle pc-brugere. http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_1394 det er gammelt apple firewire - og bruges stort set ikke.
Avatar billede m-johansen Juniormester
09. september 2012 - 20:12 #6
Jeg skrev tidligere at jeg kunne oprette forbindelse til netværket via kabel, men det virker desværre ikke efter hensigten. Jo jeg kan få forbindelse (nogle gange), men jeg kan ikke hente opdateringer via windows update og forbindelsen er ligeså ustabil når jeg bruger min USB netværksnøgle.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2012 - 20:22 #7
er xp home edition ikke udgået? Men ellers så skal du være opgraderet til SP3 (se i kontrolpanel/system) og dato/klokkeslet skal være korrekt.
Har du ikke sp3 indlæst, så har jeg den liggende (305mb).
Avatar billede m-johansen Juniormester
18. september 2012 - 21:47 #8
Skal man ikke købe licens til SP3?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 22:13 #9
hvis du har en legal xp, så kan du frit opgradere til sp3
Avatar billede m-johansen Juniormester
19. september 2012 - 21:48 #10
Det er den som lå på maskinen, så ja
Avatar billede m-johansen Juniormester
28. oktober 2012 - 13:45 #11
Hej igen.

Jeg må beklage det tog lidt tid.

Det lykkedes mig nu at opgradere til SP3, og nu er der ingen problemer.

Tak for hjælpen claes57.
Avatar billede m-johansen Juniormester
28. oktober 2012 - 13:51 #12
Så hvis du opretter et "svar", tildeler jeg dig dine point
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2012 - 14:51 #13
bare luk selv