Avatar billede Deeds Juniormester
26. juli 2012 - 14:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

iexplore.exe - programfejl

Hej, for noget tid siden begyndte jeg at modtage denne meddelelse som popper op når jeg har åbnet internet explorer (Jeg åbner ofte flere vinduer ad gangen til min startside google):

"iexplore.exe - programfejl

undtagelsen unknown software exception (0xc0000417) opstod i programmet på adresse 0xe8bf3790.

klik på OK for at afslutte programmet"

Samtidig popper op til flere beskeder op med:

"Internet Explorer er holdt op med at fungere"

Til det kan jeg jo kun trykke "OK" og de fleste vinduer lukker ned.

Jeg ved ikke, hvad der forårsager dette, men jeg scanner ofte min computer.
Jeg har Windows 7 på min Acer Aspire og internettet kører, udover dette problem, upåklageligt.

Jeg har Avast Antivirus installeret og indtil fornylig en lidt ældre version af Ad-aware som fungerede fint. Jeg opdaterede så til den nye Ad-aware Antivirus, men computeren blev da utrolig langsom og jeg har derfor slettet programmet så jeg nu kun har Avast. Med Ad-aware fandt jeg tit nogle små trojaner, eller hvad det hedder, i cookies, når jeg scannede, hvilket jeg gør tit. Med Avast scanningen har jeg til gengæld ikke kunne opfange noget mistænkeligt. Jeg bruger også næsten dagligt Ccleaner programmet.

Jeg har netop også kørt programmet "Malwarebytes Anti-Malware" på en fuld scan uden at den fandt noget som helst.

Håber jeg kan få en løsning? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2012 - 16:02 #1
Har du forsøgt at tjekke disken for fejl med chkdsk?
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Man kan også fjerne den version af Ie du har nu (formoder IE9). Den vil så gå tilbage til IE8, hvor du så kan kontrollere om den virker ordentligt
27. juli 2012 - 09:52 #2

PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede Deeds Juniormester
27. juli 2012 - 11:05 #3
Har nu fået tjekket disken for fejl med chkdsk, men den fandt ingen problemer.

Prøver lige karise_larry's forslag og vender tilbage.
Avatar billede Deeds Juniormester
27. juli 2012 - 13:18 #4
Har fulgt karise_larry's forslag og fandt ud af jeg havde Bing installeret, det var jeg ikke klar over, linjen har i hvert fald ikke været synlig i explorer, men nu er det fjernet (Når jeg åbner min hotmail, ligger der dog stadig en Bing søgelinje, som ikke ser ud til at kunne fjernes fra siden). Men på trods af jeg har gjort dette og de fulgt de andre punkter modtager jeg stadig meddelelsen, som med mellemrum kommer ud af ingenting:

"Internet Explorer er holdt op med at fungere"

Meddelelsen popper indimellem også op, hvis jeg har vinduer åbne, men ikke foretager mig noget..

I "IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser" har jeg PT:
avast! WebRep fra Avast Software og Schockwave Flash Object fra Adobe System Incorperated. Derudover lidt blandet fra Microsoft Corporation og Java, men tænker ikke at disse skal deaktiveres?
27. juli 2012 - 13:47 #5
Se del 2 af #1 ...
Avatar billede Deeds Juniormester
27. juli 2012 - 14:28 #6
Jeg har netop afinstalleret IE9 med hjælp fra dette link:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/how-do-i-install-or-uninstall-internet-explorer-9

Jeg forsøger efter genstart at åbne en masse vinduer, men får igen en masse popups med "Internet Explorer er holdt op med at fungere"
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2012 - 16:12 #7
Prøv at kigge i logbogen for at se om den nævner noget mere konkret til hvorfor den lukker ned.
Højreklik computer-administrer-logbog.
Her er der flere muligheder. Du skal muligvis i den der hedder Windows logger (kan ikke huske det helt)

En anden ting man kunne prøve er at tjekke systemfiler:
Gå i start og højreklik på kommandopromt og kør som administrator.
Når den sorte boks kommer frem skriver du
sfc /scannow.
Har du en windows 7 cd put den i medens den scanner filerne igennem
Avatar billede Deeds Juniormester
31. juli 2012 - 13:44 #8
Okay, giver det et forsøg, men går nok lige et par dage før jeg vender tilbage. - Men var lige hurtigt inde og kigge under dit 1. forslag - og der var i hvert fald noget der hed Windows logger, og under det flere punkter: program, sikkerhed, installation, system, videresendte hændelser. Ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre derfra for at finde noget konkret?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 14:27 #9
Der er i programmer- sikkerhed og system du skal kigge efter fejl.
Avatar billede Deeds Juniormester
21. august 2012 - 08:00 #10
Så tror jeg det lykkes. Beklager den lange ventetid med at svare.

Der dukkede en løsning op, fra computerens fejlfinding:

"avast! Antivirus has stopped working properly.

A Knowledge Base article is available online that contains the steps for solving this problem.

Click to go online to the AVAST Software a.s. website for the KB article
About Knowledge Base articles

Some Knowledge Base articles are written for people who are comfortable with advanced troubleshooting. If you're not comfortable with advanced troubleshooting, you might want to ask a professional computer technician to help you solve this problem."

Det viste sig at være en opdatering til Avast webrip, som fik explorer til at gå ned. Nu har jeg fjernet det og det ser ud til at køre normalt igen.

https://support.avast.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=1345

karise_larry, du må gerne lægge et svar
21. august 2012 - 15:45 #11
Ping...