Avatar billede chapper1988 Nybegynder
02. august 2012 - 19:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reklameindtægter.

Hej,

Jeg er godt i gang med at starte en ny social hjemmeside, hvor det skal være muligt med flere sporg, flere lande osv, og jeg ved ikke helt hvilken form for indtægt, jeg bør vælge.

Derfor har jeg bare sat google adsense på, for at have lidt reklame, og kunne se hvordan det kommer til at se ud med placeringen.

Men jeg tror ikke det ville være det bedste bud for min hjemmeside, altså at folk gider trykke på dem. Da google "blot" sætter nogle reklamer ind. Er der nogle af jer derude, der kan give mig nogle råd, hvad jeg bør gå efter?

Jeg har ca 50 besøgende dagligt (den er heller ikke offentlig gjort endnu), og det svare til mellem 500 til 2000 sidevisninger, lige pt pr dag.

Har nogle af jer erfaring med CPM, og ved hvordan man finder nogle, som man kan stole på?
Og hvad giver det ca?
Avatar billede chazeftw Nybegynder
03. august 2012 - 17:38 #1
Adsense giver flest penge hvis du sætter det ordentligt op. Har selv en hjemmeside der kører over det og det fungerer godt. Vil råde dig til at køre nogle test og evt. kun køre "rich media" annoncer så der ikke kommer alt det spam tekst op. Folk klikker ikke hvis det ikke ser nogenlunde troværdigt ud osv. Prøv også med nogle forskellige outlines osv. Forskellige placeringer.

Der er også andre affliate muligheder såsom IQ Medier, men der får du kun penge hvis de køber noget og det holder ikke rigtigt.

Dem der tjener 5000 om måneden via. online affliate over deres hjemmeside tjener dem udelukkende via. adsense.

Håber du kunne bruge hjælpen :)
Avatar billede chapper1988 Nybegynder
03. august 2012 - 19:00 #2
Hej chazeftw,

Tak for dit svar :)

Tror du sagtens at adsense kan give nok på en social hjemmeside?
Jeg går ikke ud fra det kan give nok klik, til at kunne betale evt mig, og hvis jeg ønsker mandskab i fremtiden.

Min side er: soziallife.com (stadig under opstartsfacen)

Det er nemlig derfor jeg tænker at sælge evt CPM, på nogle forskellige banner pladser, så de kan tilpasses til hvilket køn, land, alder og evt by de skal vises til.
Så bliver det også lavet, så de kan kun vises et hvis antal gange pr ip, annonceren bestemmer deres daglige max beløb skal være, og det ville ikke være på alle siderne, at der så ville være deres annoncer.
Kunne det ikke være en mulighed, at have sådan en indtjening, eller hvad er jeres mening?
Avatar billede chazeftw Nybegynder
04. august 2012 - 10:30 #3
Altså der er ikke mange firmaer der vil give dig CPM indtjening. Det kan slet ikke betale sig for dem, men du kan jo give det et forsøg.
Avatar billede chapper1988 Nybegynder
05. august 2012 - 15:29 #4
Hej igen,

Jeg ville nok give det et forsøg, når den er blevet noget større :)