Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
09. august 2012 - 20:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny medion pc - problemer med opløsning. 50/50 med korrekt/for lav

Hej

Jeg er ved at sætte min onkels nye pc op. En Medion stationær med et AMD Radeon HD 6550D gfx.

Dertil har han købt en LG E2360 skærm.

Nogle gange starter den op med 1920*1080 i opløsning... Andre gange er det kun med 1024*768.

Under enhedshåndtering figurerer skærmen som en "standard pnp skærm", men under "enheder og printere" står den godt nok som E2360. Uanset hvad, så er den opdateret med nyeste driver (har prøvet at opdatere igen).

Grafikkortet er ligeledes up to date, hvis man skal tro enhedshåndteringen.

Hvorfor laver den dette nummer - og mere interessant, hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
09. august 2012 - 22:21 #1
Ja utrolig nok så har jeg set den fejl hos en del kunder (kan ikke sige om du har gjort det samme)

men på deres skærm var der 2 stik fra skærmen til pc(vga & Dvi). og de hade sat begge til i pcén da den jo hade både vga og dvi udgang hehe

vis du har gjort det så prøv og fjern vga kablet (som regel blåt) :o)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
10. august 2012 - 06:51 #2
Heh, det er jo nærmest lidt sødt :p Men nej, selvom der både er DVI og VGA, så har jeg holdt mig til at forbinde den med VGA (vi havde ingen DVI kabler).

Siden jeg skrev sidst, har jeg desuden hentet den nyeste driver, inkl. Catalyst mm. fra AMDs hjemmeside...

Når man starter den op fra bunden, så er der ingen problemer - men genstarter man så,  så er vi nede på 1024*768, og så er det maksimalt muligt at skrue den op i 1600*et-eller-andet....
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
14. august 2012 - 21:14 #3
Ikke andre bud?