Avatar billede Driton Seniormester
14. august 2012 - 08:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Løsning til en kursushjemme om cms systemer

Jeg tænkte op at lave en hurtige kursus/undervisnings hjemmeside men problemet er bare jeg ved ikke rigtige hvilken cms sprog passer bedst? Jeg overvejede at kode den fra bunden af i C# eller php men det vil tag for lang tid at lave alle funktionerne.
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2012 - 09:42 #1
Hvad præcist er en kursus/undervisnings hjemmeside? Altså hvad skal den indeholde og hvad er det du frygter tager for lang tid?
Avatar billede Driton Seniormester
14. august 2012 - 10:06 #2
tilmelde sig et kursus, godkend adskille bruger, have mulighed til at tjekke seneste lektier. knap til liverum osv. det er funktionerne . når man skal tænke i små detajler
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2012 - 10:58 #3
Hvis det er de "små detaljer" er det nok tæt på umuligt at finde et CMS, der understøtter det hele out of the box - så mit umiddelbare bud er at skal undersøge de mest gængse systemer (fx Umbraco, Composite, Joolma, WordPress og Drupal) for hvilket der er tættest på at have de muligheder og de extensions du har behov for så du selv kan stykke det meste sammen og så bygge resten ovenpå selv. Valg af sprog, altså PHP eller .NET, ser jeg ikke som en faktor i at komme frem til den bedste løsning hurtigst medmindre du har mere viden inden for det ene sprog i forhold til det andet.
Avatar billede Driton Seniormester
14. august 2012 - 11:47 #4
okay tak for svaeret
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2012 - 21:06 #5
Prøv at kigge på moodle.
Avatar billede kvols Nybegynder
25. september 2012 - 11:25 #6
Wordpress + WishList Member (Plugin) - Kan det du beskriver.

Du kan evt. se http://nlpkursus.dk/ - Som er opsat med det.

Fordelen ved Wordpress er at der er lavet et hav af plugins, både gratis og betale, som gør at der nærmest ikke findes en funktion du ikke kan få på siden.