Avatar billede poes Novice
14. august 2012 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - Skal man vente på Microsoft Surface?

Hej kære Eksperter,

Jeg skal til at starte studie, og skal i den forbindelse have anskaffet mig en bærbar computer. Jeg har lige nu kun et stort skrummel af en larmende stationær PC stående derhjemme.

Jeg har overvejet om jeg skal holde ud med den gamle dame, indtil Microsoft udgiver deres nye Surface med Windows 8 Pro, forhåbentlig i starten af 2013.

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så vil den kunne fås med 128 GB hukommelse, og med decideret Windows Styresystem, så man kan få alle konventionelle programmer på den.

Er der nogen der har et bud på om det kan betale sig at vente på Surface?

Hvis ikke, tager jeg også meget gerne imod råd vedrørende køb af ny bærbar, som skal kunne håndtere skolearbejde, en smule grafisk arbejde, og den må meget gerne kunne trække nyere spil også. Jeg tænker i 5000 kr. kategorien, som jeg også forventer at Surface kommer til at ligge omkring.

Lad mig høre hvad I mener :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. august 2012 - 15:56 #2
Da det er studie brug, så tror jeg nok en Asus eller Acer bærbar er bedst, da de typisk er stærkere end tablet's.
Og de er hurtigere at arbejde på.

Jeg har valgt at skrive Acer / Asus frem for mit hidtil foretrukne mærke HP, Da jeg har haft en Pavillion TX1270eo med touch screen, men den blev meget varm, jeg fandt ud af at der var mange med det problem, uden at HP gad gøre noget ved det.
Jeg har efterhånden set en hel del HP bærbare Pavillion DV xxx maskiner med de samme problemer, ofte er det varmen fra grafikkortet der er problemet (selv om alt er støvfrit) her på eksperten.dk har der været mange spørgsmål omkring HP Pavillion maskiner med netop de problemer,
Og HP er tavse.

De har sikkert W7 installeret og det er (sandsynligvis) gratis eller billigt at opgradere til Win8 senere hvis det ønskes.

Jeg skal da også selv have en eller to tablets på et tidspunkt.
Android/MS men jeg venter pænt og ser prisudviklingen an.

Hvis du vil have den nye Surface fra MS, så vil jeg anbefale at hente test versionen af Win8 af installerer den på en anden partition på din stationære PC. Så du har en mulighed for at teste Win8 inden du anskaffer den, selv om du så ikke har touch screen.
Avatar billede poes Novice
15. august 2012 - 23:00 #4
Tak til begge.

Jeg tror jeg har besluttet mig for at gå efter en bærbar i første omgang, og så afvente hvordan Surface kommer til spille.

@treatmenice: Tak for linket. Det ser billigt ud, og kunne sagtens være interessant, tror dog gerne jeg vil have lidt mere power, og gerne et ok grafikkort.

@jensenjs: Tak for HP advarslen. Jeg vil helt sikkert kigge nærmere på Asus og Acer. Og god ide med test af Win8, det vil jeg helt sikkert gøre.

Jeg lukker den her, og går fokuseret mod en notebook, hvor jeg heldigvis har en kammerat med tjek på det, som vil hjælpe mig med at finde det rigtige.

Smid et svar, så giver jeg point til den hurtigste, eller begge hvis man kan det.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2012 - 07:40 #5
ok