Avatar billede kim-h Novice
16. august 2012 - 21:33 Der er 4 kommentarer

Kan ikke printe over netværk

Jeg har et problem med at printe over netværket.
Jeg har en stationætr pc med Vindows 7 ultimate, hvor mine 2 printere er forbundet. En laserprinter på en usb port og en farveprinter også på en usb port. De er begge delt på netværket og kan også ses på den bærbar computer, som også har windows 7. Her kan jeg også se de delte mapper, så der er adgang til den stationære pc.
Når jeg fra den bærbar, vil udskrive på en printer, kan jeg på den stationære pc, se at der står et printjob og venter fra den bærbar pc, men det udskrives ikke. Jeg kan ikke slette printjobbet eller genstarte det. Først når jeg genstarter den stationære pc, bliver det hængende printjob udskrevet.
Jeg håber det er til at forstå og der er en løsning på problemet.
Avatar billede teknik Juniormester
16. august 2012 - 23:20 #1
Hvis der findes en (ikke nødvendigvis logget på) konto på den stationære,
som har præcis samme brugernavn og password som anvendes på
den bærbare, så bliver windows ofte mere samarbejdsvillig.

Aktivering af "gæst-konto" kunne muligvis også hjælpe.

...dette er dog kun uverificerede gæt.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede juleulven Nybegynder
25. august 2012 - 13:19 #2
hvis du kan fra din bærbare kan se og tilslutte dig ressourcen (de delte printere) har du ikke et rettighedsproblem hverken omkring gæst eller passwords ...

hvis du derimod ikke kan tilslutte dig printerne fra den bærbare så ja, er det brugerkonto problemer. for at løse dette bør du under "sharing" og "Security" på printeren sørge for, at "everyone" har "print" permission.

Ydermere skal du sørge for, at "netværks og delings centerets" avanceret delingsindstillinger har "adgangskode beskyttet deling" slået FRA.
På denne måde skal du ikke oprette konti forskellige steder.

ellers ville jeg nok kigge lidt på printerdriverne ...

mht genstart af computeren er det ikke nødvendigt.. du kan "nøjes" med en genstart af "Spool tjenesten".

du kan lave en nem bat-fil der gør dette:

tag dette og kopier ind i "notepad".
gem som "genstart printer.bat" (husk situationstegnene) og læg den på skrivebordet...  hvis ikke du husker "" så bliver det ikke til en bat-fil.

indhold til bat-fil:
@echo off
REM - File: printergenstart.bat
REM - Description: restart of "Windows Spool Tjeneste"
echo Restarting Printer Spooler
echo ======================================================
net stop "spooler"
net start "spooler"
echo ======================================================
echo InfoBridge Printer Spooler
Avatar billede kim-h Novice
31. august 2012 - 15:23 #3
Hej
Jeg har tjekket, at "netværks og delings centerets" avanceret delingsindstillinger har "adgangskode beskyttet deling" slået FRA.

Jeg har også prøvet at lave den bat-fil du har skrevet, men det hjælper heller ikke.

Jeg har hentet drivere på HPs hjemmeside og instaleret dem på begge pcér. Deh har heller ikke hjulpet?

Print jobbene står stadig bare i kø, men bliver ikke skrevet ud.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. september 2012 - 20:10 #4
når du roder med printerdrivere husker du, at afinstallere 100%, sørge for filerne fysisk er VÆK fra spool direktoriet & printer server properties ?