Avatar billede juleulven Nybegynder
29. august 2012 - 17:17 Der er 1 løsning

Certificat fejl IE

Hej

Jeg oplever som mange andre en certificat fejl når jeg går ind på udvalgte sider...

f.eks companyweb (sbs server), min NAS, et par kopimaskiner mv.
Den ekstra "vil du fortsætte til denne site" er ved, at drive mig til vanvid for JEG ved de sites er sikre og beskyttet...

kan man på en måde UNDGÅ den forbistrede "ekstra klik" ?
Avatar billede MTNielsen Nybegynder
03. september 2012 - 23:45 #1
Den nemmeste måde:
Det kræver at du registrerer et officielt domæne, fx juleulven.dk. Dette kan nemt gøres på GratisDNS.dk, GoDaddy.com eller en af de andre sites der tilbyder DNS hosting.

Dernæst opsætter du en A record per service, der peger på enhedens IP adresse, fx. NAS.juleulven.dk, SBS.juleulven.dk, Kopi1.juleulven.dk, og så videre.

Sidst men ikke mindst køber du et rigtigt certifikat per enhed, eller punger ud for et wildcard certifikat der virker på samtlige enheder, eller du chancer en af de services på internettet der tilbyder gratis SSL certifikater.

Den sværere måde:
Du opsætter din egen DNS server og tilhørende uofficielle domæne - du kan også bruge et eventuelt Windows domæne samt tilhørende DNS hvis du har sådan et setup.

Dernæst opsætter du din egen CA server og installerer rodcertifikatet på dine PCer, samt udsteder self-signed certifikater til alle dine enheder.