Avatar billede jackass- Nybegynder
31. august 2012 - 10:56 Der er 1 kommentar

Windows Server 2008 R2 Eventlog print

Hej,

Det går fint med at læse/parse printjobs fra eventloggen på Win Srv 2003 R2, fra "System" loggen, Source "Print" og Event 10.

Det er så anderledes på Win Srv 2008 R2 hvor disse events ikke befinder sig under Windows loggen "System", men under Applications and Services logs -> Microsoft -> Windows -> Printservice -> Operational .. her med Source navn "PrintService" og Event ID 307 og i et andet format.

Det fulde navn på denne log er tilsyneladende "Microsoft-Windows-PrintService/Operational"

Jeg forsøger således, hvilket virker fint på 2003R2 (dog med "System" log og Event id 10):

EventLog log = new EventLog();
log.Log = "Microsoft-Windows-PrintService/Operational";
uint cnt = (uint)log.Entries.Count;

for (int i = 0; i < cnt; i++)
{
    try
    {
        if ((log.Entries[i].EntryType == EventLogEntryType.Information) && (log.Entries[i].Source == "PrintService") && (log.Entries[i].EventID == 307))

...men der er ingen hits på 2008R2???
Avatar billede jackass- Nybegynder
07. september 2012 - 12:51 #1
Ingen? :-o