Avatar billede staal Praktikant
05. september 2012 - 09:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Øge kvaliteten på vores logo

Vi har et logo i sort og hvidt. Det er ikke et billede/foto, men et almindelig tegnet logo. Jeg vil genre have dette logo i en bedre kvalitet, så det kan bruges til plakater med mere.
filen er 596x630 og kun 217kb. Hvad kan bruges til at øge kvaliteten?
Har overvejet photoshop og overfarve hvert pixel, men synes det er lidt bøvlet.
Avatar billede magic-mouse Novice
05. september 2012 - 09:25 #1
Det bedste er at konvertere det til vektor grafik. På den måde vil billedet automatisk skalere sig til den ønskede størelse.
Avatar billede asbury Praktikant
05. september 2012 - 10:35 #2
Du kan evt resize i photoshop eller et program der er beregnet til sammen, men det ændre jo ikke ved loge'et oprindelige udgangspunkt, størrelsen er forholdvis lille. Hvis du har illustrator tilrådighed kan du evt konvertere det til linjer og gemme det som vektor, du kan derefter definere indholdet i stregnerne med forskelllige farver.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. september 2012 - 15:10 #3
Tror når du kan lave raster grafik om til vector grafik i incscape hvis jeg husker rigtig : http://inkscape.org/
Avatar billede staal Praktikant
05. september 2012 - 16:07 #4
Lyder spændende - kan blot ikke rigtig forstå det (fejl 40)
Kan nogen gøre det for, hvis jeg sender filen?
Avatar billede asbury Praktikant
05. september 2012 - 16:29 #5
Hvilken format har du dit logo liggende i ? Har i ikke en grafiker eller ligende , hvis i alligevel skal lave plakater ?
Avatar billede staal Praktikant
05. september 2012 - 16:41 #6
Vi er en lille forening, der støtter Julemærkehjemmet ved vores aktiviter, så vi har ikke midler til en grafikker. Vi skal bruge et bedre logo, for at kunne bestille plakater. PNG er det bedste vi har vores logo i pt- men også i jpeg & gif har vi det.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
09. oktober 2012 - 18:24 #7
Et logo design skal være i vektor grafik, dette vil nemlig gøre at i kan gemme det i hvilken som helst størrelse og det vil bibeholde sin originale kvalitet.
Hvis i ikke har det, bliver i nød til at tege den i illustrator eller lignende program. Hvis man tracer det, vil det nemlig alligevel miste kvalitet.