Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 15:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hjemmeside!

Jeg sidder og skal lave en hjemmeside på one.com, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sætte teksten ind.
Jeg har sat designet ind på index, og så havde jeg tænkt mig at lave noget iframe, så jeg kunne sætte menu og den anden tekstboks til alt det andet tekst, ind.

Meeen, det der iframe gider ikke virke ordentligt (det bliver ved med at være placeret forskellige steder på hjemmesiden), så jeg vil se, om der ikke er noget andet jeg kan gøre..

Kan i ikke hjælpe mig? - Jeg er helt lost.

Mvh. Camilla
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2012 - 15:58 #1
lad være med at benytte iframes - det er dårligt for brugervenligheden og kan let give store problemer med søgemaskineoptimeringen.
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 16:01 #2
Men hvad kan jeg så bruge?
Jeg kender ikke til noget som helst andet.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2012 - 16:20 #3
Det kommer jo helt og aldeles an på hvad du vil opnå.
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 16:26 #4
Jeg vil have et design, som har to bokse, - en menu og en hvor resten af teksten er.

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få hjemmesiden til t vise de to bokse.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2012 - 16:40 #5
I gamle dage brugte folk tabeller til det fordi det kan være lettere at starte ud med - men den rigtige måde er at benytte div-elementet.
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 16:40 #6
Hvad går div-elementet ud på?
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 16:41 #7
Har du prøvet den løsning one.com har, der hedder web-editor?
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 16:44 #8
Altså den bruger man vel kun til at ændre på teksten med?
Jeg har jo sat designet ind som baggrund, og så ville jeg lave noget  alla iframes :s
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 16:50 #10
webeditor bruger man vel til hvad som helst?
Hvis Keyserzose mener det er en dårlig idé, at bruge iframes kunne du måske se i webeditor om der var en skabelon der kunne opfylde dine ønsker og behov?? :-)
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 16:58 #11
Jeg skal ikke have en skabelon, jeg har lavet mit eget design :)
- Jeg skal bare lige have fundet ud af, hvordan jeg kan få menu og tekstboksen på hjemmesiden. Eftersom designet er sat ind som et billede på forsiden, så skal jeg jo finde en måde at få sat boksene rigtig på?
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 17:13 #12
Kan du så ikke bruge dit billede som baggrund for siden og så placerer din tekstbokse ovenpå?
Har du prøvet webeditor? ellers gi det dog en chance.:-)

Jeg mener godt du kan starte med en tom side i det!?
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 17:16 #13
Nej, jeg kan ikke lave den som baggrund :/
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 17:31 #14
hmm. Jeg er ikke sikker på du har ret.
Hvis nu du bruger Keysersoze´s link til one.com.
Og trykker på "Sideopsætning" Så står der du kan vælge en tom side og bruge billede som "skabelon".
Så trækker du bare bokse til tekst,billeder osv. fra højremenu i webeditor!?
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 19:15 #15
Det kan jeg ikke finde derinde, og boksene er besværlige at flytte rundt på, eftersom jeg ikke skal have menuen vandret.
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 19:27 #16
Så krydser du da bare af, at den skal være lodret :-)
Det kan man, tro mig. :-)
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
08. september 2012 - 20:47 #17
Jeg gider bare ikke at skulle bruge skabeloner på den måde.
Jeg skal bruge noget kode-agtigt - noget som gør det samme som iframes gør.
Avatar billede emlau Nybegynder
08. september 2012 - 21:10 #18
I venstre side i menuen i "komponenter" nederst, kan du ikke sætte kode ind der?

Ellers må du nok lave den "hjemme" i et program og så uploade?

mvh.
Avatar billede dendejligereje Nybegynder
25. september 2012 - 17:31 #19
Fik ikke rigtig svar på hvad jeg spurgte om, så fandt selv ud af det.