Avatar billede findtaxa Nybegynder
13. september 2012 - 10:08 Der er 9 kommentarer

SEO

Hej Eksperter.

Jeg har et spørgsmål til SEO som omhandler om det er en ide og oprette et site eller redirekt til et andet site med samme indhold.

Dette er et eksempel:
Har domæne
www.privathjemmeside.dk
og www.hjemmesiden.dk

På privathjemmeside.dk har jeg et et site som jeg laver SEO på.

Men med hjemmesiden.dk overvejer jeg om jeg skal redirekt til privathjemmeside.dk ELLER om jeg skal oprette et mindre site da keywordet "hjemmesiden" er godt og kunne rangere på?

Kunne måske også opsætte en masse SEO mæssige meta tags på hjemmesiden.dk som efter 2 sekunder sender kunden vidre til Privathjemmesiden.dk

Ved ikke om min måde og forklarre det på virker forstående, men er ski svært og forklarre.

Håber en SEO Ekspert kan tyde mine tanker, og hjælpe mig et skridt vidre.
Avatar billede chris_toffer Nybegynder
13. september 2012 - 10:16 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået det rigtigt, men hvis jeg har kan du bruge metatags til at fange søgemaskinernes opmærksomhed:

<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="title" content="Title">
<meta name="author" content="Forfatter">
<meta name="publisher" content="Udgiver>
<meta name="copyright" content="Copyright(C)">
<meta name="revisit" content="After 2 days">
<meta name="expires" content="December 2222">
<meta name="keywords" content="Keywords">
<meta name="description" content="Beskrivende indhold">
<meta name="abstract" content="">
<meta name="page-topic" content="Side Type">
<meta name="audience" content="all">
<meta name="robots" content="index,follow">

Og dette meta tag sender brugeren videre til en ny side:
<meta HTTP-EQUIV="REFRESH" content="2; url=http://privathjemmeside.dk">
Avatar billede findtaxa Nybegynder
13. september 2012 - 11:06 #2
Hej Chris_toffer

Jeg havde også tænkt lidt i de baner.

Men hvad vil give MEST valuta hvis jeg tænker ren SEO.

redirekte alle besøg omgående til det andet domæne med masser af indhold eller have een index side med meta tags der sender brugeren vidre efter eks 2 sekunder?
Avatar billede chris_toffer Nybegynder
13. september 2012 - 11:11 #3
Der må jeg melde pas, det er jeg ikke stærk nok i til at give en konkret svar på.
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2012 - 11:17 #4
meta tags er så godt som irrelevante for søgemaskiner - og det lyder lidt som forsøg på snyd hvis man redirecter og det kan man risikere at blive straffet for. Oftest kan det bedste betale sig at arbejde med SEO på det domæne man vil vinde med og skaffe links fra rigtige hjemmesider til det fremfor at bruge til på at oprette domæner som ingen relevans får i søgemaskinerne eller lignende.
Avatar billede findtaxa Nybegynder
13. september 2012 - 11:53 #5
Hej Keysersoze

Det er under ingen omstændigheder min tanke at forsøge at snyde søgemaskinerne.

Jeg har købt 2 domæner som er MEGET vigige for mit nye initiativ.
Men domænet www.hjemmesiden.dk er købt for at forhindre konkurrenter i at benytte det.

Men tanken var og bruge det kreativt rent SEO mæssigt hvis det er muligt, frem for bare at redirekt det direkte til det andet domæne?
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2012 - 13:16 #6
Hvis du ikke vil lægge differentieret indhold på de 2 domæner bør du nok lave en 301-redirect fra det ene domæne til det andet eller måske tage et kig på canonical url. Se fx http://googlewebmastercentral.blogspot.dk/2009/12/handling-legitimate-cross-domain.html
Avatar billede Sebberk Nybegynder
16. september 2012 - 13:58 #7
Hej

Hvis du ingen værdi har på det domæne du overvejer at redirecte, så vil jeg anbefale dig at sætte det op som to forskellige sider. Du vil dog heller ikke få alt værdien redirected, så det er ikke altid det kan betale sig, hvis du kan bruge siden på noget bedre:

Eksempelvis optage mere plads i de organiske resultater, da du fortæller de to domæner selvfølgelig er relevante for hinanden.

Held og lykke med det.
Sebastian - Hvis du har spørgsmål kan du bare skrive til mig via http://linkconnection.dk/
Avatar billede findtaxa Nybegynder
30. september 2012 - 10:31 #8
Jeg lader lige tråden stå åben lidt endnu, da jeg er meget tæt på og frigive min side. Så er det meget nemmere og forklarre mit spørgsmål og se ideen.
Avatar billede add2me.dk Nybegynder
04. december 2012 - 08:01 #9
hvilken løsning valgte du?

den  bedste løsning er at lave 2 sites  med forskelligt indhold og så i site 2  linke fra relevante artikler til site 1
du bør dog have dine  domains hos 2 forskellige host og med forskellige ejernavne for at det skal virke