Avatar billede jolinda Novice
15. september 2012 - 11:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Feedback på Billigste-Internet

Hej :)

Jeg er blevet færdig med min hjemmeside www.billigste-internet.dk - som giver en oversigt over forskellige internet udbydere.

Men kunne godt tænke mig lidt feedback på den. Er den brugervenlig og nem navigere i. Hvad kunne forbedres osv. Både ris og ros modtages glædeligt :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
15. september 2012 - 12:54 #1
Jeg har altid haft et problem med ordet "bredbånd".
Det er så intetsigende.

Hvis det var mig ville jeg nok dele det om i "fastnet internet" og "mobilt internet" eller sådan noget.

Jeg forstår ikke det kort det er på forsiden, det ligesom man skal klikke på det men det gør så ikke rigtig noget alligevel.

Den lydgrønne tekst (nederst på siderne) på hvid baggrund er svær at læse. Den grå tekst dernede er også svært at læse.

Også ville jeg nok fortrække en oversigt på priser og hastigheder i stedet for man skal op i menuen og skifte side for at se 2-3 af gangen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. september 2012 - 15:13 #2
Inderligt utroværdig side, når du jo bare tjener penge på dem der klikke og/eller køber
16. september 2012 - 19:58 #3
Lige en kommentar til en kommentar:  Det at supermarkedet og advokaten vil tjene penge gør vel ikke automatisk deres vare- og tjenesteudbud utroværdig.  Jolinda spørger, om de oplysninger han giver og den måde han præsenterer dem på har en nytteværdi, og det har jeg i sinde at reagere på fra mit eget synspunkt.

Jolinda, for de af os der har en internet forbindelse men aldrig har spekuleret på, at der er forskellige slags forbindelser og til forskellige priser, der synes jeg nok din hjemmeside kan være nyttig.

Et spørgsmål er, hvem målgruppen for hjemmesiden er og hvad det centrale budskab til denne målgruppe er.  Titlen er 'Billigst internet,' men det drejer sig vel om det gunstigste internet, en forbindelse der passer til behovet og den gunstigste pris for en sådan forbindelse.  Du gør en del ud af at fortælle hvilke behov de forskellige forbindelser og hastigheder typisk dækker og ikke dækker.  Så jeg kunne forestille mig, at du på forsiden udskifter 'Billigste Internet' med 'Billigste Internet for dit behov!  Og så lidt længere nede men på en fremtrædende plads en tekst såsom:  "Du har svært ved at overskue hvilken internetforbindelse der passer til dit individuelle behov og hvad den bedste pris er for en sådan forbindelse.  Her er råd og vejledning for dig!".

Så er jeg i tvivl om (hvad der allerede er nævnt) hvad formålet er med linket på det store verdenskort.  Når jeg ser et link vil jeg klikke for at se hvad der sker, og så bliver jeg skuffet, når jeg bare kommer tilbage til hvor jeg var.  Linket 'Forside' på forsiden er også overflødig.

Så farver og tekster:  Formålet med en hjemmeside må vel være at kommunikere.  Jeg finder lysegrå tekst på mørkegrå baggrund svært at læse, ligeledes lysegrå/lysegrøn på lidt lysere grå.  En sort eller meget mørk tekst på en hvid eller meget lys baggrynd, det kommunikerer et budskab til læserne.

Selve oversigterne over udbyderne per forbindelsestype og hastigheder og anmeldelserne af udbyderne er nem nok at finde rundt i.  Oversigterne over udbud per prisgruppe synes jeg mangler oplysninger om hvad man får for sine penge hvad angår forbindelsestype og hastighed.

En detalje:  Når man for en Stofa forbindelse klikker på 'se mere' får man en formular man ikke kan lukke igen.  Sådan noget synes jeg er utilladelig, og jeg foreslår, at du får den afskaffet.

Jeg håber disse overvejelser vil være til nytte, og at du ikke finder mig alt for negativ.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. september 2012 - 20:12 #4
> [...] Det at supermarkedet og advokaten vil tjene penge [...]

Problemet her er at siden ikke (nødvendigvis) tager produkter med, hvorpå der ikke kan tjenes penge. Dermed er den utroværdig i forhold til påstanden om at kunne vise det billigste internet. Der er enkelte links til firmaer udenom adservicemedia.dk, men om man faktisk får alt med, er jeg ikke i stand til at undersøge.

Man kunne fx begynde med at skrive tydeligt hvordan man tjener sine penge på siden - så skal jeg nok lade være op hver enkelt at vurdere troværdigheden. Ja ja, det er da ikke værre end google ;)
Avatar billede jolinda Novice
20. september 2012 - 20:54 #5
Hej,

Jeg beklager det sene svar.

Mange tak for jeres feedback! Det er super nyttig og brugbar.
Jeg vil gennemgå jeres foreslag, og evt. vende tilbage når jeg har indført dem.

Jeg overvejer lidt at gøre siderne "ADSL Bredbånd" og "Mobilt bredbånd" om til en side, hvor man så kan sortere i de forskellige udbydere, lidt ligesom her: http://mp.dk/mobilabonnement. Hvad synes I om den idé?

Andet feedback er self. stadig meget velkommen.
Avatar billede jolinda Novice
23. september 2012 - 08:08 #6
Hvilken farve vil I egentlig anbefale nede i footeren? Har prøvet lidt med sort, men synes ikke rigtig at det ser godt ud.
23. september 2012 - 09:07 #7
Jeg har allerede kommenteret på farvevalget.  Det er, for mine øjne og sandsynligvis for mange af mine senior medborgere, ikke idealt for at læse (og det burde vel være hovedsagen.)  Men hvis du fastholder dit farvevalg ville jeg sige, at du også skal fastholde den sorte footer som passer med den sorte header.  At introducere flere farver ville for mig virke forstyrrende.
Avatar billede Mikk1999 Novice
05. november 2018 - 10:08 #8
Jeg er i gang med et hobbyprojekt. der minder om ovenstående, der er tale om https://mobilabonnementerne.dk/ jeg ønsker at lave en mere avanceret prissammenligning, mener i tvivl om hvad den skal indeholde. nogen forslag?