Avatar billede EIHP Juniormester
19. september 2012 - 08:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu Proxy

Hej

Jeg kører 3 forskellige minecraft servere, pt. har mine brugere skulle indtaste et port nummer for at komme ind. jeg faldt i går over et node.js script der skulle kunne dele den samme port.

Findes der noget software til linux der kan dele en port, aflæse hvad adressen er f.eks. srv1.domain.dk og så sende forbindelsen videre til srv1 serveren på det interne netværk..
Avatar billede magic-mouse Novice
19. september 2012 - 10:07 #1
Har selv samme problem. Har søgt højt og lavt.

Der findes få transparent tcp reverse proxy, men ikke nogen der kan afvikle dns.

Finder du en løsning på det her er jeg dog meget interesseret, så del gerne med dig, hvis du selv lykkedes.
Avatar billede EIHP Juniormester
19. september 2012 - 10:12 #2
@magic-mouse
Jeg har fundet dette, jeg har dog ikke kunne få det til at virke.
https://minebook.me/f#/viewtopic.php?f=56&t=1050

Skulle det lykkedes for dig, er jeg meget interesseret i hvordan du fik det til at virke..
Avatar billede magic-mouse Novice
28. september 2012 - 00:03 #3
Jeg er tæt på .... meget meget tæt på ...

De har ændret fobindelses adressen fra ?;?;din-adresse.dk:port til ☻anvNavn◄mememe.orgc? så reg exen skal fixas så den passer
Avatar billede EIHP Juniormester
28. september 2012 - 09:03 #4
Det lyder godt, gælder mig til at hører mere når det lykkedes for dig.
Avatar billede EIHP Juniormester
14. oktober 2012 - 17:49 #5
Er det lykkedes for dig? Jeg forstod ikke helt hvad du mente med regex'en, så teknisk er jeg hellere ikke.
Avatar billede magic-mouse Novice
14. oktober 2012 - 18:54 #6
har ikke haft tid til at kigge på det men analysere med wireshark hvad det er som går galt.

Poster som sagt når jeg har noget mere

Google regex for mere om regular expressions.
Avatar billede magic-mouse Novice
31. oktober 2012 - 11:49 #7
Har du mulighed for at hjælpe?

Jeg behøver en Raw dump fil. Hvis du kan lave en som jeg kan analysere.

Jeg har lidt forskellige men behøver så meget test data jeg kan få.

http://www.netresec.com/?page=RawCap
Avatar billede EIHP Juniormester
31. oktober 2012 - 21:07 #8
Ja da, er dog ikke sikker på hvad du vil ha. så har capturet en hvor jeg connector til 3 forskellige servere.
https://dl.dropbox.com/u/109745799/dumpfile.pcap
Avatar billede EIHP Juniormester
18. december 2012 - 10:08 #9
Magic-Mouse kunne du bruge det, eller skal jeg skaf mere?
Avatar billede magic-mouse Novice
18. december 2012 - 10:22 #10
Hej.

Ja det var meget brugbart, jeg har sat en virtuel testmaskine op på min server, det virker dog ikke som om jeg kan få det til at virke. Men har ikke haft så meget tid her de sidste 3 måneder, og "leg" med minecraft har været nedprioriteret. PT. har jeg selv været nødsaget til at benytte mig af NAT istedet.
Avatar billede magic-mouse Novice
18. december 2012 - 10:24 #11
Ps. men jeg har ikke givet op, det tager bare lidt tid at sætte et helt serversystem op.

Hvis du er utålmodig er du velkommen forbi på http://my-mine.no-ip.org adressen er både til minecraft serveren og til websiden.
Avatar billede EIHP Juniormester
18. december 2012 - 10:29 #12
Hehe, nej er ikke utålmodig, havde selv lidt glemt jeg havde tråden til der lå en mail i min inbox, så ville jeg bare hører om du havde fundet ud af noget? Pt. har jeg fået min sponsor udbyder til at "låne" mig 2 ekstra ip'er. Men de kan forsvind når som helst, og sker det er der kun mulighed for at skifte til portnumre som det ser ud pt.
Avatar billede magic-mouse Novice
11. februar 2013 - 14:20 #13
http://www.spout.org/threads/mcvhost-a-virtual-hosting-solution-for-any-server.2006/
https://github.com/sadimusi/MVHP

Her har vi 2 andre alternativer 1 i phyton og 1 i C#, har testet C# men synes ikke det var så godt (kør selv ubuntu), prøver med phyton en af dagene.
Avatar billede magic-mouse Novice
12. februar 2013 - 23:04 #14
OK, har fundet svaret efter en tid...

Efter patch 1.3.0 fjernedes den protokol som de 3 reverseproxy bruger, istedet blev der i 1.3.1 indsat mulighed for at bruge http://wiki.multiplay.co.uk/Minecraft/Hostnames SRV host names der ved hosten kan flytte til en anden port, det kræver dog at du har adgang til at redigere din Host fil.
Avatar billede EIHP Juniormester
18. marts 2013 - 14:31 #15
Super, det virket helt perfekt, jeg siger mange tak for kampen. Og tillykke med sejren.