Avatar billede usse Nybegynder
20. september 2012 - 21:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mailserver problem modtagelse fra eksterne emails

Jeg har en mailserver kørende på en ubuntu server, med postfix og courier pop3, alt har virket førhen, men nu kan jeg pludselig ikke modtage emails, kun fra mine interne emails på serveren.

Har lavet telnet uden problemer og tjekket blacklists, logfiler mv. men har ikke kunne tyde noget.

Min MX record stemmer også overens.

Mailserver: mail.midtsoft.dk
Mail: usse SA midtsoft.dk
SMTP: 2525
POP3: 110

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til problemet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. september 2012 - 22:03 #1
hEJ.

  Din mailserver lytter på 2525? Hvordan har du gjort omverdenen opmærksom på at de skal sende på den port istedet for den vanlige 25?

De bedste hilsner
Avatar billede mfalck Praktikant
20. september 2012 - 22:14 #2
står der noget "foran" din server (firewall eller en port-translator)?
Avatar billede usse Nybegynder
20. september 2012 - 22:25 #3
Nope det gør der ikke, og der er jo hul igennem til portene :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. september 2012 - 22:32 #4
Fint nok at der er hul til portene, men SMTP foregår jo almindeligvis på port 25, så hvis en ekstern mailserver skal aflevere mails til din egen server, må den jo skulle vide at den skal oprette forbindelse på port 2525. Da du testede med telnet, var syntaksen vel også [telnet mail.midtsoft.dk 2525]?
Avatar billede usse Nybegynder
20. september 2012 - 23:20 #5
Jeg fandt ud af problemet, det skyldtes simpelthen en ændring i master.cf filen for postfix, ellers tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. september 2012 - 10:34 #6
Godt, du fandt en løsning - hvad var galt og hvad blev der rettet til?
Avatar billede usse Nybegynder
23. september 2012 - 14:46 #7
Jamen problemet skyldtes at jeg ud kommenterede smtp og kun derved havde smtp på port 2525