Avatar billede brita Nybegynder
24. september 2012 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærmstørrelse - android apps

Jeg skal på kursus i at lave apps til android i overmorgen. På  kurset er der mulighed for at udvikle sin egen app.

Jeg vil gerne have grafikken klar inden kurset, så jeg bruger tiden på kurset mest optimalt, men jeg er usikker på, hvilken skærmstørrelse, jeg skal gå efter.

Hvilken skærmstørrelse er den mest optimale, hvis man gerne vil designe til flest mulige brugere?
Avatar billede jensenjs Juniormester
24. september 2012 - 21:24 #1
Se på de forskellige fabrikater, og deres opløsning.

HTC One X
1280*720

Samsung Galaxy S3
1280*720

Samsung Galaxy Tan 10.1
1280*800

Det er nok det nærmeste du kommer på standarden
1280+720/768/800

Men skulle det blive nødvendigt kan der sikkert skaleres afhængig af opløsningen på de forskellige modeller.
Så længe det ikke bliver alt for afvigende fra dit opiginal billede.
Avatar billede brita Nybegynder
24. september 2012 - 23:37 #2
Tak for hjælpen, jensenjs.
Jeg tolker dit svar som, at hvis jeg laver min grafik til 1280*720, så er jeg ret sikker på, at den kan passe til de fleste mobiler.
Hvis det er ret rigtigt forstået, så bekræft med et svar, så får du pointene!
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. september 2012 - 08:36 #3
OK svar

Jeg tror det er det jeg ville gøre ud fra egne erfaringer.

Jeg kan som sagt ikke helt garanterer det, men det var ud fra den model jeg selv brugte da jeg arbejde med udvikling.
Mest for at få det bedste billede i det format der var mest udbredt, og så skalerer. Hvis det var helt hen i vejret lavede jeg et større/mindre billede udover. Men det var der også stor forskel på opløsningen, fra 640*480 til 1280*768 det var for store spring.
Avatar billede brita Nybegynder
25. september 2012 - 10:45 #4
1000 tak. Det er fint nok, siden jeg er helt newbie ..

:) fra Brita
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. september 2012 - 12:50 #5
Du skal huske at accepterer svaret så du kan få lukket spørgsmålet.
Held og lykke med dit kursus, er lidt misundelig, jeg må gøre det hele selv ;)
Avatar billede brita Nybegynder
25. september 2012 - 13:01 #6
Sorry, jeg havde klikket i boksen, men så bare afsendt ligesom det virkede i 'gamle dage'.

Du kan måske nå at tilmelde dig, hvis du er hurtig og kan være i Kolding i morgen:
http://www.marketinguddannelse.dk/Uddannelser-og-kurser/Mobile-Marketing-Week/udvikling-til-android-platformen.html

:)
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. september 2012 - 13:24 #7
Det er nok en umulighed, jeg bor i Rødovre uden for KBH.
Og starter nyt job i morgen.
Avatar billede brita Nybegynder
25. september 2012 - 13:57 #8
Tillykke med jobbet. Dejligt at der trods alt er nogen, der får nyt job, nu mens nyhederne svømmer over med sørgelige historier om de ledige.

Men øv, at du ikke kommer. Det havde været hyggeligt at møde min hjælpende ånd! :)