Avatar billede saudoo Nybegynder
03. oktober 2012 - 16:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af penge

Hej Eksperten,

Jeg er meget usikker på hvilken kategori jeg skal stille dette spørgsmål i, så jeg har smidt det kategorien til det sprog jeg udvikler mit produkt i.

Jeg har lavet et betalingssystem, hvor det er ideen at der bliver taget en hvis procentdel af hvert beløb fra andenpart (hævet vha. ePay), hvorefter det resterende beløb bliver sendt videre til en tredjepart.

Er der nogle der har erfaringer med dette eller som eventuelt kan skubbe mig i den rette retning? Hverken epay eller quickpay har umiddelbart understøttelse for dette i deres api (naturligvis, fristes man næsten til at sige).
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. oktober 2012 - 20:24 #1
Du kan ikke (mig bekende) splitte det op der. Det nærmeste jeg gennem mine 16+ år som webmaster har haft der ligner, er en betaling der går til en merchant account med affiliate split. Men det tror jeg ikke længere er lovligt, efter de strammede reglerne op ifb. med hidden-cross-sales balladen

Ta evt en snak med dem direkte, om de har erfarring med den slags systemer. Merchants vil gerne hjælpe, ellers tjener de jo ikke penge :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. oktober 2012 - 20:42 #2
Jeg har snakket med Epay som ikke har det som en mulighed. Eller du tænker på et niveau længere ned, til en almindelig indehaver af et merchant-id fra Nets?

Jeg ved at et sytem som FlexMinds(.dk) er igang med at udvikle en automatisk overførsel af penge. De har et billetteringssystem hvor hver billet solgt giver Flexminds 3kr i kassen. Når der bliver solgt en billet, skal de have de 3kr og det resterende beløb bliver smidt videre til udbyderen af kurset, som slog det op i første omgang og fik folk til at tilmelde sig.

Så på en eller anden kryptisk måde, har jeg en forhåbning om at det kunne være muligt. Det er bare lige hvor jeg skal tage fat i folk, til at begynde med.

Hvis der ikke er andet for, må jeg jo gøre det manuelt hver dag. Men føj hvor gider jeg helt ikke igang med sådan noget. :P
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
03. oktober 2012 - 21:48 #3
Paypal understøtter dette, men ved så ikke om der er andre features der mangler i forhold til din implementering.
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. oktober 2012 - 21:59 #4
Som udgangspunkt er det noget bøvl at der ikke er understøttelse for Dankort og eDankort. I særdeleshed gør firmaer brug af Dankort. Så er det er desværre ikke en mulighed. Derudover gør jeg brug af en tæt integration, så man som kunde aldrig kommer til at spotte en dialogboks eller lignende fra epay under et eventuelt køb.
Avatar billede saudoo Nybegynder
02. januar 2013 - 10:28 #5
Nå der var ikke noget at gøre, så det er på med den manuelle arbejdshandske i stedet.

I må begge gerne ligge et svar, som tak for jeres hjælp, da de jo begge kan ses som mulige løsninger. :-)
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. februar 2013 - 13:29 #6
lukker