Avatar billede Fuscus Nybegynder
06. oktober 2012 - 10:04 Der er 7 kommentarer

Dynamisk tilpasning af bredde/højde på hjemmeside?

Hej derude

Forestille mig at denne burde være overkommelig,- dog har jeg ikke kunne finde et svar på nettet.

Jeg vil gerne have at min hjemmeside tilpasser brugerens skærm automatisk, da det vises forskelligt efter hvilken skærm man har. Min side er i flash, og jeg forestiller mig at et script kan gøre det?

Mange tak

Mvh Danny
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. oktober 2012 - 10:14 #1
Hej Fuscus,

Hvis det er Flash, så må det handle om hvordan du eksporterer din Flash og hvordan du implemnterer det i HTML. I stedet for at definere antal pixels skal det bare være 100%.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
06. oktober 2012 - 15:32 #2
Den måde man ofte gør det på, er ved at lave en wrapper div, som sættes til 100% i højde og brede.
I wrapperen centrerer du så en ny div med dit content.

På den måde vil dit content altid være i midten ligegyldig hvilken skærmstørrelse, der benyttes.

Du kan se et kode eksempel på f.eks. http://www.billigtmobiltbredbaand.dk

Her er det minerste content proppet i en scalerbar wrapper, så siden kan vises på mindre skærme.

Wrapper div`en er bare en tom div med str sat i %, der er intet andet kode. (jo måske lige center eller hvor du vil flowe dit content)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
06. oktober 2012 - 15:33 #3
Ja det var så lige et forkert link, det skulle ha været http://www.billigtmobiltbredbaand.info

Kig i koden og klik på stylesheetet og lur det også
Avatar billede Fuscus Nybegynder
07. oktober 2012 - 12:10 #4
Hey. Super fedt. Det var lige hvad jeg havde brug for. Giver meget mening at det selvfølgelig er wrapperen det drejer sig om. Takker.
Avatar billede Fuscus Nybegynder
07. oktober 2012 - 12:59 #5
Ja nu var jeg ret hurtig til affærdige det som om det virkede. Det gør det så ikke :-( . Mit CSS ser således ud efter jeg har prøvet at sætte min wrapper til 100% div-boksen "radar" er mit content:

@charset "utf-8";
/* CSS Document */

.wrapper
{
    width:100%;
    height:100%;

    }

.radar{

    width:200;
    height:595px;
    margin-left:2px;
    margin-top:10px;
    }

Hvordan kan det været at det ikke virker?
Avatar billede Fuscus Nybegynder
07. oktober 2012 - 13:57 #6
Ser ud til at problemet er at der er nummer 2 script. Et som er automatisk genereret til at tilpasse den swf-flash-del jeg har med. Så den skal også ændres...
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
07. oktober 2012 - 16:35 #7
Muligvis, du kan også lave wrapperen centreret og i den størrelse der passer til dit flash - så springer du et div over.

margin: 0 auto;

  width: 200px;