Avatar billede tazzer Nybegynder
06. oktober 2012 - 11:31 Der er 3 kommentarer

Fjerne "forside" og håndtere plugin i wordpress?

Hej alle:)

Jeg er meget ny i at lave hjemmeside, men er nu kommet godt igang med wordpress.
Nu har jeg så lavet en forside, hvor jeg har skrevet lidt. Men som standard, står der "forside" ude på selve siden. Dette vil jer gerne have fjernet, så det kun er mit det står der. Hvordan gør jeg det?

Desuden har jeg aktiveret et plugin, som skulle lave et forum på min side, hvor folk kunne skrive.
Men da jeg ikke har prøvet at plugin før, ved jeg ikke hvordan jeg får forummet til at være på en side. Håber ikke det er fuldstændig vrøvl. Men det jeg kan se er at plugin´et er installeret og aktiveret og står nu ude ved kontrolpanlelet i venstre side. Men hvordan får jeg det til at blive en del af menuen og et forum, som faktisk står på en side i menuen og kan bruges?
Håber det giver mening:)

På forhånd tak for rådene:)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
06. oktober 2012 - 15:27 #1
Hvis du vil ligge os et link, vil det være lidt lettere at se hvad du laver forkert.

Et forum og mange af den slags plugins, aktiveres ved at du laver en ny blank side (ikke et indlæg) og på den blanke side skriver du et tag som fortæller wordpress, at her vil du gerne have at dit forum bliver vist.

F.eks. laver du en blank side der heder forum og skriver på siden [forumsti tag dims] og ikke andet.

Tagget finder du under support til forummet - det er forskelligt fra forum til forum.

Jeg vil godt hjælpe dig med det, hvis du lige skriver hvilket forum du benytter.

Omkring forsiden, vil jjeg tro du mener "Titlen2 oppe i det blå hjørne af browseren ? Den rettes under indstillinger.
Avatar billede tazzer Nybegynder
07. oktober 2012 - 13:47 #2
Tusind tak for hjælpen:)

Min side hedder www.hcgkur.dk
Jeg har prøvet at finde dette "tag", da jeg ville bruge mingle til forum (må meget gerne komme med bedre, hvis nogen kender et bedre).
Jeg kan stadig ikke fjerne, der hvor der står forside? Kan ikke finde et sted, hvor jeg kan redigere det.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
07. oktober 2012 - 16:37 #3
Jeg har selv lige sat mingle op på et wordpress.

Tagget ser således ud:

[mingleforum]

Bare på en nu blank side