Avatar billede Mette81 Juniormester
11. oktober 2012 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Xdove udenom port25...

Hejsa eksperter.

Håber er en der kan bære mig igennem dette problem.

Jeg kan ikke få xdove til at virke. Min udbyder kan/vil ikke åbne for port25 så den skal jeg udenom. Jeg ved bare ikke helt hvordan. Har prøvet at skrive smtp.my_ISP.dk og så min udbyders SMTP portnr. men det virker ikke... Jeg har oså prøvet med smtp.my_domain.dk men det virker heller ikke. Mon det så er i mx-record eller på min router jeg skal gøre noget?

Det er sikkert en rigtig dum fejl jeg laver.. Jeg kan bare ikke se hvilken..

Mvh Mette.
Avatar billede stalle Nybegynder
11. oktober 2012 - 11:19 #1
Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du har, men metoden der har været anvendt tidligere og som jeg har benyttet mig af, er udbyderens "mail relay". (Kontakt evt. din udbyder for information om dette)

Da jeg i tidernes morgen havde min egen mail-server kørende på en TDC privat linie, skulle jeg blot have en ekstra MX-record, der henviste til TDCs relay server.

Det lader dog til, at TDC har skiftet praksis på dette område sidenhen.
Avatar billede Mette81 Juniormester
11. oktober 2012 - 11:42 #2
Tak for svar, stalle! Jeg bruger Dandomain.. Jeg undersøger lige hvad de siger til det og vender tilbage :-)

Mvh Mette.
Avatar billede Mette81 Juniormester
12. oktober 2012 - 10:11 #3
Hhmm nå det var ikke port25 alligevel.. Den kan jeg selv åbne for. Er der evt en der har opsat en qnap nas som mailserver som vil guide mig igennem?

Mvh Mette.
Avatar billede Mette81 Juniormester
12. oktober 2012 - 11:53 #4
Lukker.. Fandt ikke svaret her..