Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
14. oktober 2012 - 12:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Genintallering af Windows 7

Hej,

jeg har købt en pc med en masse bloatware, jeg har heller ikke tænkt mig om så jeg har også downloadet en masse ubrugeligt "crap". Det er kun IE der virker som browser og lige meget hvad jeg gør så vil Chrome ikke virke, selvom man geninstallere det. Jeg vil derfor geninstallere Windows, jeg har derfor læst på nettet at man bare kan downloade Windows fra en forhandler og derefter indtaste den produktnøgle der står under min laptop. Jeg synes det virker meget nemt og vil gerne gøre det, men så kom jeg til at tænke på at så kunne alle i verden vel bare bruge den samme produktnøgle. Mit spørgsmål er så om jeg kan geninstallere Windows med den produktnøgle under min laptop? Hvis det betyder noget så bruger jeg Windows 7 Home Premium OA

Tak på forhånd,
Sofus Christensen
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 12:45 #1
Ja du kan bruge nøglen under din bærbar. Men det kræver en dvd med Windows 7 Home Premium 32/ 64 bit, ud fra hvilken din styresystem kører med nu.

Og så vidt jeg ved, har jeg ikke hørt noget om, man kan downloade denne fra en forhandler. Og forhandleren sælger jo disse med licens nøgler, og ville jo ikke få noget ud af dette, ved at der ikke følger en licens nøgle med. Da det er denne brugeren betaler for i store træk.
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 12:48 #2
Ups glemte lige at sige, som nok er rimeligt vigtigt. At på de fleste bærbar, er der en tastefunktion man kan trykke. Og den vej rundt installere sin bærbar, som denn var dengang man købte den (altså en helt frisk installation).

Tror hvis du trykker FN+F10 på samme tid. Eller står det i manual til bærbar (denne kan findes online)
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
14. oktober 2012 - 12:52 #3
SUPER det ville nok være det bedste hvis jeg kunne det. :-) Mange tak! :D
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2012 - 12:52 #4
det skal være den samme version og samme sprog da din ikke kan skifte fra engelsk og så videre

jo sådan kan man godt men husk den skal være EKSAKT mage til

men pas på hvor du finder den - der kan ligge meget skidt gemt i de versioner
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2012 - 12:53 #5
men hvis det havde været en sådan en kunne du have hentet den her men den duer ikke til dig

http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/

m.v.h
Avatar billede deadman Nybegynder
14. oktober 2012 - 13:10 #6
Windows følger altid med, så hvorfor i alverden downloade windows?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2012 - 13:49 #7
du har en del åbne spørgsmål du skal kigge lidt på

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Balls_of_Kevlar

systemet er at du beder den du vil give point lægge et svar og så accepterer du det - så er det lukket

dem du ikke opnår noget i lægger du selv et svar og lukker med
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
14. oktober 2012 - 14:49 #8
problemet er at ingen vil lægge et svar ind så der er ingen der kan få point inde på mine åbne spørgsmål
Avatar billede deadman Nybegynder
14. oktober 2012 - 14:58 #9
"Problemet" er nok nærmere at dem der hjælper dig ikke har mulighed for at vide at de skal lægge et svar, da du ikke giver feedback på hjælpen.

F.eks.
http://www.eksperten.dk/spm/957955 + http://www.eksperten.dk/spm/947280
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 15:17 #10
Ingen ligger svar...Ja det skal vi da lave om på så et Svar herfra...