Avatar billede jackass- Nybegynder
16. oktober 2012 - 12:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Owner /sidste "gemmer" af fil

Hej,

Hvordan kan jeg se hvem der er owner eller bare den sidste der har skrevet til (gemt) en fil?

Det er en fileSystemWatcher1_Created(object sender, System.IO.FileSystemEventArgs e) hvor jeg gerne vil vide hvem der gemte filen, hvor meget den fylder, hvad den absolutte sti er osv. Tilsvarende på Changed..
Avatar billede Syska Mester
16. oktober 2012 - 14:45 #1
De fleste skriver man skal gennem noget PInvoke crap for at hente de informationer ud ...
Avatar billede jackass- Nybegynder
16. oktober 2012 - 15:03 #2
Ja det kunne jeg se.. men ikke få det til at virke.. Det lyder da helt godnat at det skal være så indviklet?
Avatar billede Syska Mester
16. oktober 2012 - 15:14 #3
Avatar billede Syska Mester
16. oktober 2012 - 15:15 #4
Dette virker faktisk ... mig der troede min egen fil havde en anden owner:
const string FILE = @"C:\test.txt";

var fs = File.GetAccessControl(FILE);

var sid = fs.GetOwner(typeof(SecurityIdentifier));
Console.WriteLine(sid); // SID

var ntAccount = sid.Translate(typeof(NTAccount));
Console.WriteLine(ntAccount); // DOMAIN\username
Avatar billede jackass- Nybegynder
17. oktober 2012 - 06:40 #5
Den løsning havde jeg selv googlet mig til og den virker (næsten).

Det underlige er at for eksempelvis domain admins som er added til local group Administrators på filserveren, viser den "BUILTIN\Administrators" som owner, ikke den oprindelse domain user account.

Men det kan være der ikke er noget at gøre ved det udover bare at acceptere at det kun virker for alm. domain users. Med mindre der er en årsag der kan workaround'es?
Avatar billede jackass- Nybegynder
24. oktober 2012 - 10:56 #6
Jeg lukker denne igen..
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 11:07 #7
ok