Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:01 Der er 26 kommentarer

Internetforbindelse

Hej jeg har problemer med at tilføje kontakter på skype. Og kan ikke logge ind på Origin (til Battlefield 3) og kan ikke opdatere windows update.
Det er de 3 problemer lige nu.
Mit net virker ellers helt fint til alt andet.
Kunne det tyde på noget virus eller hvad ?
Har AVG Anti-Virus Free Edition 2012.
Har windows 7 64 bit.
Bruger firefox som browser.

Venligst Kim.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 14:12 #1
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:29 #2
Tak, men der er intet jeg ka bruge i de svar desværre.
Hvis jeg tjekker for windows updates, får jeg svaret :
"Windows kunne ikke søge efter nye opdateringer. Kode 80072efd"
Og ja - så ka jeg bruge flere timer på at søge på windows side efter den fejlkode, efter løsninger som jo med 99% sikkerhed ikke virker :/

Jeg genstartede min computer igår, og den startede ik rigtigt op, og bad mig vælge at "reparere windows" under opstart. Det tog en halv time uden noget resultat. Det er derefter at mine problemer er opstået.
Sku jeg forsøge at sætte min win 7 dvd i og forsøge en "reparation" af windows, hvis man kan det ?
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:37 #3
Skype siger : "kontroller din internetforbindelse. Det lader ikke til du har en aktiv internetforbindelse" når jeg prøver at tilføje en kontakt. ?
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:38 #4
Overvejer seriøst en formattering og frisk installation af windows 7, men det tager 100år og værst er alle de ting man "mister".
Ku dette tyde på noget "virus/malware" eller ? :/
Evt et bedre antivirus program I vil anbefale ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 14:38 #5
klokke og dato er korrekt på maskinen?
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:42 #6
Jep - klokken er rigtig :)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 14:52 #7
hvis dato er ok - så har jeg ingen andre forslag.
Tror ikke på virus - men du kan da prøve et housecall
http://housecall.trendmicro.com/us/index.html
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:56 #8
Nu har jeg lige prøvet at spille Max Payne 3 og den siger :"Error transferring files from Social Club servers. Please check your internet connection and try again"  - WTF ? :(
Kunne det her ik tyde på et program eller "virus" som blokerer for nogle bestemte "adgange" til internettet ?
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 14:58 #9
Ellers tak - det der housecall kræver jo jeg ska BETALE for en ting, før jeg ka bruge det :s
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 15:31 #10
det er gratis - det er en fil, du henter (der er link til 64bit version) - og så kører du den.
Men Trend har da også betalingsprogrammer - de skal jo leve af noget.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 16:17 #11
Ja ok.
Men både Max Payne spillet og battlefield 3 (origin login) og Skype (hvis man vil tilføje kontakter) og Windows Update, bilder mig alle ind, at jeg ikke har nogen internetforbindelse.
Så "noget" forhindrer altså åbenbart min computer at forbinde til nettet i de ting.
Men alt andet virker fint med internet. Både chat på skype og Msn - og alm surf, og download af film osv.

Gav det nogle bedre info ? Eller ska jeg foretage en ny installering af Windows ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 16:23 #12
prøv lige at dobbelttjekke dato og årstal på maskinen.
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 16:24 #13
klokken er 16:24
24-10-2012 på min comp.

Hva med det med at sætte computeren 1-2 dage tilbage ? Vil det redde problemet ? Eller er det bare en "billig uholdbar" løsning ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 16:30 #14
har du mulighed for at sætte maskinen på et andet netværk - bare for at udelukke fejl i router (eller har du andre maskiner på dit net, som kan fx windows update)?
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 16:39 #15
Ja - øhm altså... jeg har fjernet min router og sat kablet direkte fra væggen til maskinen. Det har heller ikke hjulpet. Har også ringet til ComX - og de har ikke haft nogle problemer med min forbindelse siger de.
Men det er jo også besynderligt at mine problemer kun opstår ved de ting jeg har beskrevet ik ?
Når jeg vil tilføje kontakter på msn og skype - og når jeg prøver at "connecte" til nettet med spil (Battlefield 3 og Max Payne 3)- ja og så når jeg forsøger at køre en windows update.
Ska jeg evt prøve og finde det gamle program "Awast" og køre en scan ? Det ka jeg huske vidst var ret godt program ? Eller ? :i
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2012 - 16:44 #16
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 16:50 #17
find en ekstern harddisk, og start med at køre 'windows let overførsel' (ligger i systemværktøjer) - så har du en backup af dine data. Så laver du en liste over de programmer, du bruger, og koder til samme.
Til firefox kan du bruge mozbackup til at gemme alle dine indstillinger og gemte formular-data.
Så er du klar til formatering og starte forfra (jeg har ikke andre idéer en den slaviske vej nu)
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 17:55 #18
treatmenice :
SUPER !!!! Det virkede sgu fandme (ups) :)
Nu kører spillene igen - og skype og msn fungerer.
Og har lige installeret en opdatering fra win update. Det VIRKER dælme !
Rigtig mange mange mange mange tak for hjælpen herinde - og ISÆR for de super hurtige svar.
Stor respekt og tak herfra :)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2012 - 18:07 #19
jeg gemmer lige linket til fremtidig brug...
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
24. oktober 2012 - 21:42 #20
@Claes57
Better yet - download programmet ;)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 07:27 #21
ok

ja denne gang men tro ikke altid på at sådan kan man gøre

det er det sidste man gør nå man alligevel skal geninstallere

dem der har biler er vel glade for at de ikke hver gang den går i stå skal skifte motor

det er jo nærmest det man gør microsoft
hvorfor er det ikke jer der laver sådan et program ?????????????????????

deres hjælpe funktioner i mange tlfælde skrevet af amatører
man kan ikke bruge det til en skid

i får endnu et skud micrrosoft

http://www.microsoft.com/da-dk/default.aspx

ikke en hujende fis om jeres nye windows 8 pro
intet

i har lavet UAC som en pestilens for brugerne

denne gang begår io METRO
der er endnu ikke kommet en sikker metode til at deaktivere den fra jer

det er jo ikke alle der vil bruge den som tablet version
de fleste vil bare have et velfungerende system man ikke konstant skal rode med
det ser det ud til er det der er i windows 8 - velfungerende
MEN METRO  -------HALLO DERUDE

m.v.h
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
08. marts 2013 - 00:31 #22
Nu får jeg snart spat - det blir jo snart til "spam" det her pis fra eksperten. Hvordan FAEN stopper jeg denne tråd, så jeg ikke får mails hvergang en har skrevet et svar til en anden ? :@
Det er godt nok ikke nemt at finde ud af her :@
Jeg "overvåger" IKKE tråden.
Der er en "gul prik" hvor der står at "spørgsmålet er åbent" ? wtf ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 07:44 #23
Tildel #21 de point han har fortjent og luk spørgsmålet.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

For kun at modtage en mail, se her...
http://www.eksperten.dk/bruger/rediger
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 07:45 #24
Kort sagt skulle du læse FAQ frem for at brokke dig.  ;-)
Avatar billede Tomaten1 Nybegynder
22. april 2013 - 01:44 #25
hjælp nu sletter jeg snart min bruger - eller sætter ekspertens mails på spam. ! :@
Venligst fortæl hvordan jeg "lukker" denne tråd ? Jeg blir VED med at få mails om at denne tråd ikke er "lukket" ? :s
Rager mig en skid om ting er lukkede osv... sorry to say....
Men hvis nogen kan "lukke" denne tråd for mig, så gør det endelig tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2013 - 12:03 #26
du kunne fx klikke på 'accepter svar' ud for #21 - så er det lukket. Det er kun dig, der kan lukke tråden.