Avatar billede des_84 Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Link til PDF fil. IE 9 - Boksen "Vis hentede filer" skal ikke poppe op.

Jeg har et link til en PDF fil på statstidende.dk
Når man klikker på linket, enten i mailen eller i et word dokument, åbner den IE samtidig med boksen "vis hentede filer" - og PDF dokumentet bliver derefter åbnet.

Jeg vil ikke have at boksen "vis hentede filer" popper op.
Jeg har fjernet fluebenet i at den skal notificere når download er færdig, men den kommer alligevel.

Hvis man kopierer linket ind i browseren, sker dette ikke. Hvorfor?

Hvilke moduler bruger IE når man klikker på et link, som den ikke bruger når man copy/paster?
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2012 - 22:13 #1
<ole>

At indskrive en adresse direkte i adressebaren og at klikke på et link inde i browseren er to helt forskellige ting, så det kan du ikke sammenligne.

Det lyder sært, at filen både downloades og åbnes i browseren. Kan du ikke prøve at linke direkte til filen, så vi kan se, hvad der sættes af headers, etc?

/mvh
</bole>
Avatar billede des_84 Nybegynder
29. oktober 2012 - 10:23 #2
Jo, her er linket:
http://www.statstidende.dk/Public/PublicationPDF/Statstidende_2012_206.pdf

Adobe readeren er konfigureret så den åbner filen i programmet og ikke i browseren.

Alligevel kommer boksen "vis hentede filer", så kan man se at den kort downloader filen hvorefter downloaden igen forsvinder fra listen, men boksen bliver hængende.

Den åbner rigtigt i Adobe Reader.
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2012 - 14:05 #3
Det er ikke noget, du kan konfigurere i readeren. Det er browseren, der bestemmer dén opførsel - og de opfører sig også på dette punkt forskelligt.

Min IE åbner f.eks. filen, uden jeg bliver spurgt om download. Firefox åbner og spørger om download. Hvis jeg vælger 'Vis' downloades filen dog synligt.

Problemet er ikke, at filen downloades, når den skal vises. Alt, hvad du ser på WWW, bliver downloaded til din PC ... HTML-, JavaScript-, CSS-filer, billeder, osv. Det er lidt forskelligt, hvor disse midlertidige filer bliver smidt, men det er ofte i Temp-folderen under din brugerprofil - eller i folderen 'Temporary Internetfiles'.

Det kunne lyde, som om du bruger Firefox. I så fald prøv at vælge 'Åben med Adobe Acrobat' (eller, hvad det hedder hos dig), når boksen kommer frem. Når download manager'en efterfølgende viser sig, så højreklik på filen og vælg 'Open containing folder'. Her vil du se, den ligger i Temp-folderen.

Vælger du 'Save', lægger filen sig derimod i 'Overførsler' eller 'Downloades'.

Det lidt pudsige er, at Firefox vælger at vise, den har downloaded filen midlertidigt. De andre browsere gør det samme, men viser det ikke  =)
Avatar billede des_84 Nybegynder
29. oktober 2012 - 14:54 #4
Du tager fejl.
Du kan i readeren, under indstillinger definere om PDF skal vises i programmet eller i browseren.
Jeg har valgt at fjerne fluebenet i "Vis PDF i browser".

Jeg bliver heller ikke spurgt om download, det er ikke det emnet drejer sig som.
Problemet er at boksen "Vis hentede filer el. vis og hold styr på hentede filer" fremkommer.

Jeg er klar over at alle filer bliver lagt i en temp folder et sted (Jeg arbejder selv med IT), men jeg kan ikke greje dette problem.

"Det kunne lyde, som om du bruger Firefox. I så fald prøv at vælge..." Jeg bruger jo ikke firefox når jeg skriver IE 9 ;)

Jeg kører normalt med Chrome, men i testøjemed pga. vores brugere, bruger jeg IE 9 til disse situationer og det er i denne browser jeg har problemet.
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2012 - 15:26 #5
Ja, det kan du jo godt give tilladelse til, men i sidste instans er det browseren, der bestemmer, hvad og hvordan det skal ske. I IE kan du under 'Internetindstillinger->Programmer' administrere den slags tilføjelsesprogrammer
Avatar billede des_84 Nybegynder
29. oktober 2012 - 15:52 #6
Ja, jeg syntes jeg har fedtet rundt med de indstillinger, men jeg må jo se om jeg kan finde nogle andre indstillinger. :)
Avatar billede des_84 Nybegynder
14. november 2012 - 09:51 #7
Jeg kan konstatere at linket åbner som det skal hvis man klikker på det i browseren i denne tråd (IE9). Så åbner Adobe Reader som den skal med dokumentet UDEN at boksen "Vis hentede filer" fremkommer.

Jeg har dog stadig problemet når man åbner linket fra Outlook og Word.
Det er ikke lykkedes mig at finde nogen funktion til dette, så jeg er stadig interesseret i eventuelle forslag.
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 19:00 #8
Ehhhh ... nu er jeg lidt forvirret. Var dit problem ikke, at det ikke virkede i Explorer? Det virker såmænd også helt fint, hvis jeg kopierer linket ind i et Word dokument - gemmer det - og klikker på det. Så åbner PDF'en i Adobe Reader uden boks.

Jeg synes ikke at kunne genskabe nogen af de problemer, du omtaler
Avatar billede des_84 Nybegynder
15. november 2012 - 14:04 #9
Jo, det virker IKKE i Explorer når man åbner linket fra Outlook, Word eller fra run i Windows 7.

Det virker til gengæld hvis jeg klikker på linket her på hjemmesiden. Der fremkommer "Vis hentede filer" IKKE.

Meget mystisk.

Mit setup er:

Windows 7
Office 2007
IE 9
Adobe Reader 10.1.4
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2012 - 14:36 #10
Jeg forstår hat af, hvad du skriver. Hvis du klikker på et link til en pdf-fil i Outlook eller Word, skal Explorer da ikke rodes ind i noget. Så skulle filen jo gerne åbne direkte i Adobe Reader
Avatar billede des_84 Nybegynder
15. november 2012 - 15:05 #11
Den åbner også i Readeren. Exploreren bliver bare kortvarigt åbnet og launcher "Vis hentede filer" hvorefter den lukker igen.
"Vis hentede filer" boksen bliver hængende hvorefter man skal lukke den manuelt.

Jeg håber det hjalp på forståelsen.
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2012 - 15:24 #12
Så er det en indstilling i Office, du skal rette. Det har ikke noget med IE9 at gøre  =)
Avatar billede des_84 Nybegynder
04. december 2012 - 10:18 #13
Stadig ikke nogen løsning på denne. Lukker tråd.