Avatar billede sorenfl Nybegynder
31. oktober 2012 - 09:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java driller

Hver eneste gang jeg tænder min pc, dukker et ikon frem om, at jeg skal opdatere min Java.

Det har stået på i en uges tid nu. Og er rigtig irriterende, da programmet så også konstaterer, at den seneste version allerede eksisterer på computeren. Hvordan slår man den automatiske opdateringsmulighed fra?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 10:46 #1
Tja, hvis du nu vil udsætte din computer for de fare der følger med når java ikke er opdateret.

Vejledningen er til Windows 7. I startmenue, skriv java i søgefelt, klik Enter, fjern flueben ud fra Automatisk opdatering

http://i.imgur.com/RiiU2.png

Det er måske at tale for døve øre når man siger det ikke er en god ide ikke at havde java opdateret.

Ofte vil det være en god ide at fjerne den gamle udgave af java før man installer den nye, det kan gøres med javaRa.

http://www.pixxel.dk/92832980
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2012 - 10:43 #2
hvis du har windows 7 64bit, så skal du have to versioner af java (32 og 64 bit).
Start internet explorer, og test http://java.com/en/download/installed.jsp
Start derefter internet explorer (64bit), og test samme link.
Avatar billede sorenfl Nybegynder
31. oktober 2012 - 10:53 #3
Så vidt jeg ved, kører jeg 32 bit med begge ting.

Tak for svaret, Peter. Den er nu sat til at opdatere kun en gang månedligt :)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 11:03 #4
Der er ikke noget krav om at man skal havde to versioner af java på sin computer, 32 og 64 bits !!

Man skal selvfølgelig havde den udgave af java der passer til den browser man bruger. Bruger man ikke sin Internet explorer 64 bits, er der ikke nogen grund til at installer java 64 bits.

IE 32 bits - java 32 bits.

IE 64 bits - java 64 bits.
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
01. november 2012 - 14:11 #5
Kan det være noget hos min internet udbyder?
Avatar billede Cyberdata.dk Praktikant
01. november 2012 - 14:13 #6
undskyld, forkert post :S