Avatar billede don-b94 Nybegynder
05. november 2012 - 00:53 Der er 3 kommentarer

Brugt MacBook, dækker reklamationen en bule?

Hej!

Jeg står og skal købe mig en MacBook Pro, brugt, men der er uheldigvis en bule i coveret. Jeg fik så den idé at reklamationen ville dække, eller en evt. garanti.
Kan i hjælpe?
Avatar billede milter Ekspert
05. november 2012 - 01:24 #1
Det afhænger af ordlyden i den kontrakt, den er købt med. Nogle kontrakter vil kun acceptere reklamationer fra den oprindelige køber.

Og hvorfor har den oprindelige køber ikke forsøgt at få skaden repareret? Du vil nok finde ud af, at du ikke har nogen som helst juridisk eller anden form for begrundelse for at få skaden udbedret.
Avatar billede stalle Nybegynder
05. november 2012 - 04:01 #2
Reklamationen dækker selvfølgelig ikke skader der er forsaget af dig eller den tidligere ejer.

Er der tegnet en udvidet garanti med apple, dækker den i følge de oplysninger jeg har fra mit køb, heller ikke.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
05. november 2012 - 09:28 #3
Enig med nr. #2. Reklamationsretten eller en eventuel (udvidet) garanti dækker ikke kosmetiske fejl på produkter.