Avatar billede cheff_no1 Novice
13. november 2012 - 10:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mega langsomme browsere.

Hej Folkens,

Jeg er løbet ind i et meget frustrerende problem. Alle mine browsere er blevet meget langsomme. Det gælder både IE, FF og Chrome.

Jeg er endda gået så langt at formatere drevet og geninstallere Windows 7, som også var der inden formateringen.

Jeg har søgt vidt og bredt og kommer flere steder frem til at man skal bruge HiJackThis.

Ligeledes ligger CCleaner og Malwarebytes' Anti Malware klar til at kører.

Jeg er dog ikke just en haj til denne lidt dybere data tekniske del og har derfor brug for jeres hjælp:

Her kommer logfilen:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 09:47:33, on 13-11-2012
Platform: Windows 7  (WinNT 6.00.3504)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16450)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil32_11_5_502_110_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Users\Cheff\Desktop\DIverse\HiJackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E559ABCB-9678-4609-9403-9DF6E639D652}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

--
End of file - 3835 bytes

Håber virkelig I kan hjælpe mig. Også selvom det ikke er lige skulle være her problemet ligger.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 10:12 #1
Kunne du ikke lave en fuld scan med malwarebytes også indsætte log  her på Eksperten.dk. HUSK at opdatere malwarebytes før du scanner.

http://screencast.com/t/dK94yP4OifG
Avatar billede escape4ever Novice
13. november 2012 - 10:12 #2
ved ikke hvad problemet er, men kan ikke se nogle fejl i logfilen så problemet må ligge et andet sted.

er det kun browseren eller er det hele computeren der er langsom?
Avatar billede Locodk Nybegynder
13. november 2012 - 10:38 #3
I og med du har formateret windows drevet er der nok næppe tale om malware. Hvis det er alle browsere kan det enten var a) internettet, b) computeren.

Tag en hastighedstest for at se om dit internet kører langsomt.

Som Escape4ever spørger skal vi vide om hele computeren er langsom eller om det kun er browserne. Er der tale om en laptop eller en stationær? hvor gammel er computeren?

Hvis det er en ældre laptop, så prøv at tage batteriet ud og kør computeren med strøm i strømstikket, defekte batterier kan få computeren til at køre meget langsomt.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2012 - 11:04 #4
Hvilken firewall køre du med?
Har oplevet forskellig hastighed med forskellige firewalls.
En af disse halverede min hastighed på nettet (ældre udgave af Zonealarm Pro), og jeg kunne ikke justere mig ud af det.
En anden ting kunne være din driver til netkortet, som måske skulle opdateres. Og sidst men ikke mindst, så sørg for at Windows ikke må lukke for strømmen til dit netkort for at spare strøm.
Det kunne måske også være skyld i at din hastighed nedsættes, da det så nogle gange kun kører i lav hastighed.
Avatar billede escape4ever Novice
13. november 2012 - 12:06 #5
hvis den er gammel, kan det også være fordi du trænger til at få noget mere RAM i den, ved du hvor meget der er og hvilken slags?
ellers kan du bruge SIW til at tjekke, det er et gratis program der tjekker din computers hardware.
alt under 3 GB er ikke optimalt til Win7
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 15:19 #6
#3. Det kan komme ind ved at installer programmer eller backup efter formatering.
Avatar billede cheff_no1 Novice
13. november 2012 - 15:47 #7
Så er jeg tilbage efter en tur "kvalitetstidstur" med konen i den indre by,

Alt imens Malwarebytes har kørt en ful scan:

Den fandt 4 filer, på D-partitionen

Her er Loggen.

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.65.1.1000
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.11.13.02

Windows 7 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Cheff :: CHEFF-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-11-13 (15-42-50).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 314753
Tid gået: 1 time(e), 25 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 4
D:\Program Files\uTorrent\Downloads\Archicad.13_Crk.exe (PUP.Hacktool.Patcher) -> Ingen handling valgt.
D:\Program Files\uTorrent\Downloads\Archicad 15\AC15_crk\Archicad 15 b.3006 X64-Crk.exe (Malware.Packer.Gen) -> Ingen handling valgt.
D:\Program Files\uTorrent\Downloads\Archicad 15\AC15_crk\Archicad 15 b.3006 X86-Crk.exe (Malware.Packer.Gen) -> Ingen handling valgt.
D:\Program Files\uTorrent\Downloads\Archicad 15\AC15_crk\Bim.Explorer.15.0.0.3006.exe (PUP.Hacktool.Patcher) -> Ingen handling valgt.

(færdig)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 16:02 #8
D:\Program Files\uTorrent\Downloads\Archicad.13_Crk.exe (PUP.Hacktool.Patcher) -> Ingen handling valgt.

OM Igen med MalwareBytes

Ingen handling valgt. ???

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

http://www.eksperten.dk/spm/968357
Avatar billede cheff_no1 Novice
13. november 2012 - 16:09 #9
Jamen så blev problemet løst.

Af en eller anden grund var det de 4 filer i en mappe på D-drevet der lige pludselig begyndte at lave vrøvl.

En smule underligt da D-drevets mapper har ligget uberørte i rigtig rigtig lang tid.

peterolsen123 -> Du bør jo egentlig have point for din kommentar.
Kan du skrive et svar til denne tråd..

Og til alle I andre. Tak fordi I brugte lidt tid og kom med forslag.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 16:16 #10
svar
Avatar billede cheff_no1 Novice
14. november 2012 - 00:49 #11
Hej igen.

Jeg var sgu for hurtigt ude med den udmelding.

Nu har jeg brugt hele aftenen på at finde alle de rette drivere og alt det andet geil der nu engang skal til for at få alt til at køre optimalt.
Og når man så skal tror man er færdig, ja, så er alle browsere langsomme igen.

Selve computeren:
Ca. 4 år gammel.
Intel Core 2 Duo CPU 2,2 Ghz
4 Gbyte ram (3 Gbyte usable)
Fungere fint. Det er kun browserne den er gal med.

Jeg har nu afinstalleret MalwareBytes AntiMalware -> renses comp med CCleaner -> Hentet og geninstalleret MalwareBytes AntiMalware -> ladet denne opdatere sig selv og kører nu en 'full scan' her hen over natten. Så loggen er klar i morgen tidlig.

Så må vi se.
Avatar billede cheff_no1 Novice
14. november 2012 - 01:03 #12
I får lige den nyeste 'HiJackThis' Log filen først:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 01:01:36, on 14-11-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16450)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\SlimDrivers\SlimDrivers.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display\nvtray.exe
C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
D:\Program Files\BatteryCare\BatteryCare.exe
D:\Program Files\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btplayerctrl.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil32_11_5_502_110_ActiveX.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Cheff\Desktop\DIverse\HiJackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDVCPL] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [BTMTrayAgent] rundll32.exe "C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmshell.dll",TrayApp
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] C:\Program Files\Motorola\SMSERIAL\sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\Windows\RaidTool\xInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware] C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [BatteryCare] D:\Program Files\BatteryCare\BatteryCare.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "D:\Program Files\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-2006225401-4024779969-2571903123-1003\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'UpdatusUser')
O4 - HKUS\S-1-5-21-2006225401-4024779969-2571903123-1003\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'UpdatusUser')
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmshell.dll,-247 - {bd707fe6-39f6-4bda-9265-86a76719bdc5} - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmiesend.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmshell.dll,-247 - {bd707fe6-39f6-4bda-9265-86a76719bdc5} - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\btmiesend.htm
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E559ABCB-9678-4609-9403-9DF6E639D652}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: ASLDR Service (ASLDRService) - Unknown owner - C:\Program Files\ATK Hotkey\ASLDRSrv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Device Manager - Motorola, Inc. - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\devmgrsrv.exe
O23 - Service: Bluetooth Media Service - Motorola, Inc. - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\audiosrv.exe
O23 - Service: Bluetooth OBEX Service - Motorola, Inc. - C:\Program Files\Motorola\Bluetooth\obexsrv.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

--
End of file - 6809 bytes
Avatar billede cheff_no1 Novice
14. november 2012 - 03:36 #13
Og hermed Malware loggen:

Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.65.1.1000
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.11.13.09

Windows 7 Service Pack 1 x86 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Cheff :: CHEFF-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået fra

mbam-log-2012-11-14 (01-03-47).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 346430
Tid gået: 48 minut(ter), 12 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)

Håber I derude kan hjælpe med et eller andet..
Avatar billede Locodk Nybegynder
14. november 2012 - 08:55 #14
Nu lukkede du jo sådan set tråden så du bør lave en ny.

Du mangler stadig at tage en hastighedstest, og du må gerne lige uddybe om browseren tager lang tid om at åbne, eller om det er hjemmesiderne der tager lang tid om at komme frem.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2012 - 14:35 #15
Bruger du tilføjelse programmer i dine browser, i så fald hvilke.
14. november 2012 - 17:05 #16
Avatar billede cheff_no1 Novice
18. december 2012 - 07:34 #17
Tak for hjælpen alle sammen.

DEt viste sig i sidste ende at skyldes noget godt gemt Malware/Spyware der havde hægtet sig på Mozilla Browseren, men som på en elleranden måde også smittededeandre browsere.

Men nu kørere det hele igen. Langt om længe.