Avatar billede Kriegbaum Juniormester
13. november 2012 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopier og åbne excel fil

Hej jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp.

Jeg bruger Excel 2010 til at lave Ordreseddeler i.

Jeg kunne godt bruge et lille program jeg kan klikke på. så den kopier min mastre fil, lægger ( 1 ) til i ordre nummer (Sidste ordre fil). og så må den gerne åbne den fil der er blevet lavet.

håber det kan lade sig gøre.

Jeg har fået sådan et program lavet tidliger. det virker også fint. den kopier som den skal men i stedet for ordre skriver den order.

det er en mulighed der kan laves om i det program men det har jeg ikke så meget forstand på :)

Jeg håber det giver menening og at der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
13. november 2012 - 11:30 #1
Du er velkommen til at sende filen - @-adresse under min profil.
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
13. november 2012 - 16:06 #2
Der er sendt en kopi til dig :)
Avatar billede supertekst Ekspert
14. november 2012 - 15:43 #3
Næstsidste udgave - sidste er suppleret med aktivering via knap.

Rem Private Sub Workbook_Open()
Private Sub nyOrdre()
Dim ordreNr As String, sti, pw As String

    sti = ActiveWorkbook.Path & "\"

Rem henPW
    pw = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("keywords")
Rem hent sidsteordrenr
    ordreNr = ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("subject")
Rem nyt ordrenr
    ordreNr = Format(CLng(ordreNr) + 1, "00000#")
Rem opdater OrdreNr
    ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("subject") = ordreNr
    ActiveWorkbook.Save

Rem fjern beskyttelse og indsæt ordrenr
    ActiveSheet.Unprotect pw
    Range("M16") = "Ordre." & ordreNr
Rem sæt beskyttelse igen
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _
        False

    If Sheets("ordre").Range("b17") = "" Then
        Sheets("ordre").Range("b17") = Date
    End If

Rem slet PW i ordre..
    ActiveWorkbook.BuiltinDocumentProperties("keywords") = ""

    ActiveWorkbook.SaveAs sti & "Ordre." & ordreNr & ".xls"
End Sub
Private Sub Workbook_SheetBeforeRightClick(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Address = "$C$6" Then
        Cancel = True
        nyOrdre
    End If
End Sub
Avatar billede Kriegbaum Juniormester
14. november 2012 - 16:16 #4
Mange tak for hjælpen
Avatar billede supertekst Ekspert
14. november 2012 - 17:37 #5
Selv tak - en fornøjelse..