Avatar billede torgius Novice
13. november 2012 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mulig Win32 problem, tjeck log please

Mit Antimallware program går amok og nævner Win32, så jeg har trukket log fra Hijackthis og håber en af jer vil kigge den igennem :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 16:59:00, on 13-11-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16450)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Users\bruger\AppData\Roaming\Spotify\spotify.exe
C:\Program Files (x86)\Sony\Sony PC Companion\PCCompanion.exe
C:\Users\bruger\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files (x86)\IVT Corporation\BlueSoleil\BtTray.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Sony\Sony PC Companion\PCCompanionInfo.exe
C:\Program Files (x86)\Seagate\Seagate Dashboard\MemeoDashboard.exe
C:\Program Files (x86)\Seagate\Seagate Dashboard\HipServAgent\HipServAgent.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerPlugin_11_4_402_287.exe
C:\Users\bruger\Downloads\HijackThis.exe
C:\Windows\SysWOW64\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BtTray] "C:\Program Files (x86)\IVT Corporation\BlueSoleil\BtTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Seagate Dashboard] C:\Program Files (x86)\Seagate\Seagate Dashboard\MemeoLauncher.exe --silent --no_ui
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify] "C:\Users\bruger\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Sony PC Companion] "C:\Program Files (x86)\Sony\Sony PC Companion\PCCompanion.exe" /Background
O4 - HKCU\..\Run: [Spotify Web Helper] "C:\Users\bruger\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-501134745-54533046-73730520-1002\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'UpdatusUser')
O4 - HKUS\S-1-5-21-501134745-54533046-73730520-1002\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'UpdatusUser')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262F} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/DriverDownload/srl/3.0.0.4/srl_bin/sysreqlab_nvd.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{A3F6EE4C-9E7B-4920-8D65-E8C3AA03D7D6}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\Windows\SysWOW64\skype4com.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: BlueSoleilCS - IVT Corporation - C:\Program Files (x86)\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleilCS.exe
O23 - Service: BsHelpCS - IVT Corporation - C:\Program Files (x86)\IVT Corporation\BlueSoleil\BsHelpCS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Seagate Dashboard Service (SeagateDashboardService) - Memeo - C:\Program Files (x86)\Seagate\Seagate Dashboard\SeagateDashboardService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: Sony PC Companion - Avanquest Software - C:\Program Files (x86)\Sony\Sony PC Companion\PCCService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 9975 bytes
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 17:49 #1
Kør en tur med Malwarebytes free og sæt loggen ind på eksprten !!!
http://www.it-artikler.dk/2011/05/31/hjlp-til-at-fjerne-virus-spyware-malware/

Trend Micro HijackThis duer ikke.
HijackThis is a program that can be used to quickly spot home page hijackers and startup programs that you do not want to start automatically
http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/

Eventuelt brug eset online scanner
http://www.eset.com/us/online-scanner/
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 18:17 #2
Hvis du kører eset online scanner  skal du deaktivere dit antivirus program så der ikke kører to antivirus scanner på samme tid.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic114351.html
Avatar billede torgius Novice
13. november 2012 - 22:26 #3
Her er log fra en hurtig scanning med Malwarebytes Antimallware :

Malwarebytes Anti-Malware (PRO) 1.65.1.1000
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.11.13.05

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
bruger :: BRUGER-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-11-13 (17-51-34).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 221847
Tid gået: 1 minut(ter), 23 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)

Forstår ikke hvorfor Hjt ikke kan bruges, da jeg ved at eksperter herinde har brugt den ekstremt meget gennem tiden, og jeg har også selv fået hjælp herinde før, hvor den blev brugt.

Ser først kommentaren ang. Eset  og deaktivering af mit normale antivirus (Avast), så de har altså kørt samtidigt og en kører faktisk stadig.

Den har fundet flg. :

Win32/Adware.Linkular.AB

Men kører som sagt stadig. Jeg smider loggen , men det bliver nok føst imorgen tidlig.
Avatar billede torgius Novice
14. november 2012 - 06:18 #4
Her er log fra ESET :

J:\Programmer\light_image_resizer4_setup_4.1.1.5_linkular.exe    Win32/Adware.Linkular.AB application    cleaned by deleting - quarantined
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2012 - 13:37 #5
Angående Hjt, som jeg læser det på bleepingcomputer er det ikke et decideret antivirus/antispyware scanner, men en scanner til at finde hijack indstillinger på compuer.

Eset online scanner er en antivirus scanner, malwarebytes er en antimalware scanner.

Eset har slettet Win32/Adware.Linkular.AB så din computer skulle være sluppet af med den. cleaned by deleting

Trend Micro HijackThis fandt ikke denne malware. Det er ikke fordi Trend Micro er dårlige til at finde malware man skal bare bruge den rigtige scanner eksempelvis Housecall fra TM
http://housecall.trendmicro.com/uk/index.html
Avatar billede torgius Novice
14. november 2012 - 13:45 #6
OK, dvs. at min puter nu igen er fri for onde ting ikk` ?

Der hvor Win32 mallware var var et freeware program jeg downloadede tilbage i april måned, sjovt det så først nu viser sig.

Men hvis alt er fjong nu, så skal du bare smide svar så du kan få point
Avatar billede torgius Novice
14. november 2012 - 13:58 #7
Helt ok, kan bare huske at flinke folk som f.eks. Karise Larry bruger Hjt logs til finde fejl osv.

Tog for sjov også lige en tur med Housecall, men den fandt ikke noget.

Så vil jeg tro at min maskine er ren igen, så smid svar og få point
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2012 - 14:30 #8
Hej Housecall fandt ikke noget da det er slettet af Eset. TM Hijack kan helle ikke køre på en computer med W7.

På TM hjemmeside bekræfter de at TM hijack er for det meste til at finde indstilinger på computeren der er hijacket.

HijackThis™ is a free utility which quickly scans your Windows computer to find settings that may have been changed by spyware

http://www.trendsecure.com/portal2.1/en-US/threat_analytics/hijackthis.php?page=hijackthis
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2012 - 14:47 #9
Der hvor Win32 mallware var var et freeware program jeg downloadede tilbage i april måned, sjovt det så først nu viser sig.

Det er ikke usædvanlig et den slags ligger i dvale i at stykke tid for så at komme til live, der sikker et eller andet der har udløst opvågningen.