Avatar billede nuckiear Nybegynder
16. november 2012 - 16:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Simpelt program/script til at søge en txt fil igennem for visse forhold

Jeg mangler en der kan hjælpe mig med at lave et simpelt program der kan søge en tekst fil igennem for liner der starter med små forbokstav samt visse tegn. Og hvis det finder det så tilføje et tegn.

Jeg vil gerne betale lidt for hjælpen hvis det kræves men det vil være meget begrænset hvor meget jeg har råd til
Avatar billede supertekst Ekspert
16. november 2012 - 16:43 #1
Kunne det være i regi af f.eks. Excel + VBA?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
16. november 2012 - 16:56 #2
Scriptet herunder søger efter linjer der starter med et bogstav i lowercase, og hvor de næste seks tegn er "abc123". Hvis kravet er opfyldt, indsættes en stjerne forrest i linjen.

rfn-linjen angiver filen der søges i, og wfn-linjen filen der indeholder resultatet af kørslen.

Dim fso,rf,rfn,wf,wfn,s

rfn="c:\originalfil.txt"
wfn="c:\resultatfil.txt"

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set rf = fso.OpenTextFile(rfn, 1)
Set wf = fso.OpenTextFile(wfn, 2, True)

Do While Not rf.AtEndOfStream
  s=rf.ReadLine
  If (Left(s,1)<>Ucase(Left(s,1))) And (Mid(s,2,6)="abc123") Then s="*" & s
  wf.WriteLine s
Loop

rf.Close
wf.Close
Avatar billede nuckiear Nybegynder
16. november 2012 - 18:03 #3
Roger > Det lyder ikke dårligt... Men det er ikke helt præcis som jeg mangler. Kan vi evt tage snakken videre på skype eller msn eller lign?
Avatar billede nuckiear Nybegynder
16. november 2012 - 18:03 #4
Supertekst > Det er lige gyldigt hvad det er skrevet i, bare det kan fungere :)
Avatar billede supertekst Ekspert
16. november 2012 - 18:19 #5
Kunne du evt. sende en prøve på tekstfilen. @-adresse under min profil.
Avatar billede nuckiear Nybegynder
16. november 2012 - 19:24 #6
Har sendt specifikation til dig supertekst.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
16. november 2012 - 19:39 #7
nuckiear - det var også kun lige et forslag, du evt. selv kunne brygge lidt videre på. Du kan også sende mig et par linjer fra filen, samt de nøjagtige ønsker via PM i min profil.
Avatar billede nuckiear Nybegynder
16. november 2012 - 20:04 #8
PM afsendt mate
Avatar billede supertekst Ekspert
16. november 2012 - 22:47 #9
Er modtaget..
Avatar billede nuckiear Nybegynder
19. november 2012 - 21:15 #10
RogerWilco har skrevet et genial script som kører nøjagtigt som jeg havde forestillet mig. Hvis du smider et svar så får du pointene mate
Avatar billede RogerWilco Seniormester
01. december 2012 - 09:43 #11
Svar.  (c:
Avatar billede RogerWilco Seniormester
06. december 2012 - 18:54 #12
Det skulle have være et rigtig svar...