Avatar billede Sej947 Nybegynder
19. november 2012 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Huawei B593 = dårligste WiFi dækning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har installeret ovennævnte 4G router i murestens villa m. 1 sal.
Når jeg f.eks står max 10 meter fra routeren med fuldt udsyn til routeren, mister jeg nærmest hele signalet, fuld til 1 bjælke på pc el. mobil ved at træde ind i et værelse. Når jeg står direkte på etagen  under routeren mister jeg hele signalet. Har skiftet sim kort og derefter fået bytte routeren til ny, men lige meget hjalp det. Min vudering af denne router er , nok det dårligste produkt jeg længe har set, når man tænker på den omtale de, Telia, giver med 100m i det fri m.m.
Venter nu spændt på at høre fra Telias tekniske afd. ang. løsning!

OBS:Det mest utrolige ved det er, at alle de naboer der har trådløst netværk i mit nærområde kan jeg uden problemmer tage med brugbart signal i hele villaen.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2012 - 13:29 #1
der kan sættes 2 antenner på (bagsiden) - men de følger ikke standard med i dk, da de ikke skulle være nødvendige. Men det vil give et kraftigere wi-fi signal.
Avatar billede Sej947 Nybegynder
19. november 2012 - 13:34 #2
Tak , men det skulle virke uden ellers er deres produkt ikke det værd det er pakket ind i.
Utroligt når jeg uden problemmer kan tage nabo signaler uden besvær. på trods af de er mere end dobbelt så langt væk og igennem flere mure.
Avatar billede Sej947 Nybegynder
20. november 2012 - 17:47 #4
Sjovt du nævner det med kanal, har lige talt med tekniker fra telia og han nævnte det samme.
Han forslog flg. download et lille program som hedder INSIDDER, som kan tjeke de trådløse netværk der er i området og hvilken kanal de er på, og hvis man er flere om samme kanal kan det genere ens wifi signal, så derfor skal man evt skifte til en kanal der ikke er så benyttet. De flese router er instillet til automatisk at vælge kanal, og vil som regl vælge kanal imellem 5 og 10.
Dette skal så prøves imorgen
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2012 - 18:28 #5
bare et link http://www.metageek.net/products/inssider/
2 s og 1 d - ellers finder du det aldrig.
jf grafikken på link, så vil du ramme kanal 8 selv.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2012 - 08:01 #6
vi venter og hører nærmere
du skal ikke bruge svar
det er kun til lukning af spørgsmål
man lægger selv et svar man accepterer hvis du ikke opnår noget

hvis du opnår noget beder den/dem lægge svar du accepterer - bare til en forklaring

m.v.h
Avatar billede Sej947 Nybegynder
06. december 2012 - 19:40 #7
Har nu haft tekniker fra Telia til at se på det og der er  ikke noget at hente på selve routeren. Han havde selv en magen til hjemme, og han har løst sit problem ved at koble den sammen via kabel med en router der så videresender wifi signalet som så er meget stærkere end det  Huawei B593 kan levere, alså et yderst dårligt produkt hvis der skal så meget ekstra harware til for at få en accetabelt resultat.
:-(
Avatar billede sonne Nybegynder
03. marts 2013 - 19:06 #9
Jeg har sådan en til test for at sammen ligne mobil- med kobbber-bredbånd.
Den leverer omtrent samme trådløse signal som Sisco e300 som den jeg har til mit kobber bredbånd.
jeg har dem liggene så langt fra hinanden på kanalerne som muligt. kanal 1 til Sisco og kanal 12 til Hauwei'en.