Avatar billede HPCISCO Nybegynder
28. november 2012 - 19:33 Der er 1 løsning

UserControl loades ikke før vist

Hej,

jeg har en TabControl (TabControl1) med flere sider.
På nogle af disse sider er der placeret UserControls.

Når programmet starter op, vises den første side i TabControl1.
Mit problem er, at de forskellige UserControls (på de sider, som ikke er vist endnu) ikke bliver loaded, før de respektive sider bliver vist, når brugeren klikker sig ind på dem.
Dvs., "Load" event'et for en given UserControl fyres først af, når den respektive side vises.

Jeg kan dog (uden runtime-fejl) tilgå properties og metoder på en UserControl, selvom den ikke er loadet endnu, hvilket jeg også synes er besynderligt.

Hvordan kan man tvinge en UserControl til at loade, om den er synlig eller ej?

Ps.:
Alle Controls oprettes i designtime, og ikke i runtime.
Avatar billede HPCISCO Nybegynder
11. februar 2013 - 09:57 #1
Lukker...