Avatar billede JacZ Nybegynder
04. december 2012 - 15:38 Der er 7 kommentarer

Kun min computers download hastighed er meget lav i huset!?

Som skrevet i overskriften så er min download hastighed lige pludselig faldet grusomt! Har tjekket for virusser og tjekket både med trådløs og kabel, samme hastighed :/ Hvad kan problemet være? hjælp!!
Avatar billede Blandy Praktikant
04. december 2012 - 15:49 #1
tjek på din router hvad hastighed den kører med. Kan nemt være din udbyder der er skyld i det. Hvis feks der kommer flere kunder på det den linje du er på ude ved centralen.
Avatar billede JacZ Nybegynder
04. december 2012 - 16:00 #2
men det er jo kun min computer der gør det, der er 2 andre i huset og de kører fint.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2012 - 16:04 #3
Hej og velkommen til.
Når du peger med musen på de to skærme i tray fortæller den så at netkortet kører med 100 mbps forbindelse?
Skriver den kun 5 så prøv at gå i enhedshåndteringen, og find dit netkort.
Tjek under strømstyring at Windows ikke må lukke for strømmen for at spare på denne.
Gør det samme på det trådløse kort.
Genstart herefter pc og se om det har hjulpet.
Avatar billede JacZ Nybegynder
04. december 2012 - 16:09 #4
den kører mellem 100 mbps og 144. har lige prøvet at gå ind og slå det flueben væk så den ikke slukker for den hvis den skal spare strøm :)
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2012 - 16:23 #5
det kan også skyldes en konflikt i din router med f.eks naboens hvis du boer tæt på sådan en

løsningen kunne være at skifte kanal i din router

opdater din drivere til lan og Wireless
m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2012 - 16:30 #6
#5 Men så burde han vel få hastighed når kabel isættes og der køres over lan porten?
Avatar billede a62681 Nybegynder
04. december 2012 - 19:36 #7
Jeg ville tjekke om driveren til netkortet kunne opdateres. Evt. udskifte eller prøve med et andet netkort hvis det er muligt.