Avatar billede tnla Mester
08. december 2012 - 00:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netgear router problem

Jeg kender nogen som har en Netgear N150 trådløs router, men når vi sætter den til, ryger forbindelsen til internet. Nogen bud på hvad der er galt?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2012 - 07:47 #1
her er manualen til den
'
ftp://downloads.netgear.com/files/WNR1000_SM_WW_23Jan09.pdf

under side 13 står der hvordan du gør med en cd
manuelt gør du det fra side 17

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2012 - 14:34 #2
Before installing and connecting your router manually, review the list below and make sure that you have all of the necessary information.

• Internet service connection through an Internet Service Provider (ISP)


Hos hvem og eller hvor bliver Routeren tilsluttet, hvis man bare tilslutter en Router til sin internetforbindelse, hvor Router ikke er godkendt hos internet udbyderen, virker den ikke.
Avatar billede tnla Mester
08. december 2012 - 22:14 #3
Tak, kan se jeg nok skal installere softwaren før jeg tilslutter routeren.. Det vil jeg prøve..

#2 Udbyderen er TDC. Hvis det stadig driller, prøver jeg at kontakte dem.
Avatar billede tnla Mester
11. december 2012 - 00:45 #4
Der er ikke nogen egentlig software på CD'en, kun vejledning i tilslutning og opsætning.

I dag kunne jeg i starten godt gå på nettet med routeren, eller i hvert fald ind på 192.168.1.1 (www.routerlogin.net og www.routerlogin.com, som der ellers står i vejledningen, eksisterer ikke), men når jeg skriver hhv admin og password i de to felter, får jeg beskeden "Login fejlet - prøv igen". Da jeg bagefter genstartede routeren og prøvede igen, var der slet ingen net-forbindelse, og heller ikke da jeg satte routeren til default.

Kan se på tråden her http://www.eksperten.dk/spm/946338 at det måske er fordi routeren mangler en IP-adresse, men når jeg ikke kan logge ind med admin og password inde på 192.168.1.1 hvor IP-adressen åbenbart skal tildeles, hvad gør jeg så?

#2 Spørgeren i http://www.eksperten.dk/spm/946338 havde også TDC og samme router som mig, og eftersom han fik sit problem løst, kan det vel ikke skyldes en konflikt der.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 07:30 #5
kunne godt være du skulle få den byttet
kan godt være defekt men i hvert fald så er det udelukket med en ny

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2012 - 15:12 #6
Avatar billede tnla Mester
12. december 2012 - 11:29 #7
Tak, det vil jeg prøve..
Avatar billede tnla Mester
14. december 2012 - 23:47 #8
Du havde ret! :) Password-feltet skal bare være tomt. Det er dæleme en grov fejl i Netgears guide.

Jeg kom ind i noget router opsætning, men ved ikke rigtigt hvad jeg gør med IP adresse osv derinde. Skrev også til Netgears support og fik dette forslag:

1. Reset the router by holding down the reset button found on the back of the router for 20 seconds, with a paper clip or something similar.

2. Wait around 1 minute, then restart the router.

3. Plug in a network cable between the PC and the router, open up an internet window and type in www.routerlogin.net

4. Follow the installation instructions there and re-install the router.

Glemte dog dét med at vente et minut, så jeg prøver igen :)
Avatar billede tnla Mester
07. marts 2013 - 00:22 #9
Det hjalp ikke, og de har byttet den nu, så jeg lukker spørgsmålet igen. Tak for hjælpen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester